Sant Fruitós celebra la 13a Tomacada per posar en valor els productes de la terra
Sant Fruitós de Bages ha celebrat aquest dissabte la 13a edició de la Tomacada, una jornada dedicada a la promoció dels productes de proximitat i, especialment, del tomàquet.
Sant Fruitós celebra la 13a Tomacada per posar en valor els productes de la terra.

ST. FRUITÓS / Redacció  
28/07/2026 09:43
La programació ha comptat amb diverses activitats per a tots els públics: una xerrada sobre el cultiu del tomàquet, un taller infantil per decorar una bossa de roba i visites guiades als horts de La Sagrera que han donat pas a un sopar popularper posar en valor aquest producte.

Un dels moments més esperats de la jornada va ser el lliurament dels premis dels concursos de la Tomacada. El premi al tomàquet més pesat, amb una peça de 1,320 kg, va ser per a Dolors Muñoz, que va rebre un lot de productes de Cal Fusteret. La mateixa participant també va obtenir el premi al tomàquet més original, escollit per votació popular, i va ser obsequiada amb un vermut per a dues persones i una ampolla de vi de la DO Pla de Bages, gentilesa del Nou Celler.



Pel que fa al concurs de cistelles, el guardó a la cistella més original va recaure en Valentín Ocaña, que va rebre un menú per a dues persones al restaurant Cal Ladis.

Des de l’organització es vol agrair la implicació del Col·lectiu de Recerca Històrica, de la Comunitat de Regants, així com la col·laboració de Jordi Hifi i de les empreses patrocinadores dels premis: Cal Fusteret, el Nou Celler i Cal Ladis, que han contribuït a fer possible una nova edició de la festa.

Tot i la bona acollida de les activitats programades, des de l’organització es posa de manifest la necessitat de repensar el format de la festa, ja que enguany la participació d’hortolans ha estat més reduïda que en anteriors edicions.

Arxivat a:



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Mercat del Tomàquet ven 1.300 quilos de producte i consolida la Festa com a referent gastronòmic de la Catalunya Central
El CE Manresa passa revisió al CIMETIR abans d'iniciar la competició
El risc d'incendi forestal continua sent extrem i s'agreujarà els propers dies
Denunciat un motorista que circulava a 180 km/h al Bages
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]