Prop de 900 infants de primària de la comarca aprenen a reciclar aquest curs
Un equip d’una desena de voluntaris mediambientals d’AMPANS participen amb èxit en les activitats del programa “La mòbil va a l’escola” adreçades a infants de primer i segon de primària.
Prop de 900 infants de primāria de la comarca aprenen a reciclar aquest curs.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
18/02/2026 17:35
Aquest curs 2025-2026 el programa d’educació ambiental La mòbil va a l’escola, que promou el Consorci del Bages per a la gestió de residus, té la implicació del voluntariat de la Fundació AMPANS. Un equip d’una desena de voluntaris mediambientals de la fundació amb discapacitat intel·lectual participen amb èxit en els tallers educatius en què ensenyen als alumnes a separar correctament els residus que es generen a casa de manera didàctica. El taller Els nostres residus. Un taller amb valor social i ambiental arribarà a prop de 900 alumnes de primer i segon de primària de 26 escoles de la comarca fins a finals de curs.

Activitat didàctica

El projecte incorpora persones usuàries d’AMPANS com a voluntàries de suport en uns tallers que apropen la deixalleria mòbil a les escoles amb activitats en què nens i nenes aprenen a reciclar i entenen la importància de separar bé els residus perquè puguin ser reaprofitats. L’Ivan Morgada és un dels voluntaris mediambientals que participen en els tallers i explica que “és una activitat que ens permet ensenyar a la canalla què va a cada contenidor, treballem de manera divertida i didàctica i també m’agrada molt perquè aprenc cada dia”. Laia Comellas, mestra de primària de l’escola La Font de Manresa, assegura que “és important que els infants adquireixin hàbits des de petits i fer-ho en xarxa i des d’un punt de vista inclusiu és enriquidor per a tots”. La iniciativa conjunta del Consorci del Bages per a la gestió de residus i de la Fundació AMPANS afavoreix espais de trobada, aprenentatge compartit i inclusió en entorns comunitaris, a través d’una proposta educativa amb vocació de transformació social i ambiental.

Des de 2014

El programa d’educació ambiental La mòbil va a l’escola del Consorci del Bages per a la gestió de residus està actiu des del curs 2014-2015 oferint als centres la possibilitat que la deixalleria mòbil entri al recinte escolar per recollir residus i/o realitzar una activitat educativa adaptada a les diferents edats dels infants. Més de 44.300 alumnes han participat en aquests tallers des de 2014. La iniciativa és oberta a totes les escoles de la comarca que es poden apuntar al programa a través de la pàgina web del Consorci.

Arxivat a: CONSORCI DE RESIDUS   BAGES   AMPANS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Afectacions a la mobilitat per la celebració dels actes centrals de la Festa de la Llum
Obertes les inscripcions de la 4a Diada Esportiva Universitària de Manresa
Sant Fruitós adjudica dues parcel·les al polígon industrial d’El Grau
El BAXI Manresa renova Álex Reyes fins el 2028
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]