El Bages avança en ocupació
El Consell Comarcal del Bages ha presentat l’Informe de vulnerabilitat social 2024, una radiografia anual que orienta les polítiques públiques d’inclusió i convivència.
El Bages avança en ocupació. Foto: CCB

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/12/2025 12:14
El document consolida una eina de planificació útil per als ajuntaments i per al conjunt d’actors socials del territori. Entre les principals tendències, destaquen la reducció de l’atur respecte l’any anterior, l’augment de la població ocupada i una millora dels indicadors socioeconòmics. L’informe constata que el Bages és una de les comarques que més ha reduït l’atur l’últim any (-4%) i que més ha fet créixer la població ocupada (+2,1%). Aquesta millora ha estat especialment significativa entre la població amb nacionalitat estrangera. Alhora, l’atur juvenil se situa per sota de la mitjana del país i la renda mitjana anual per persona registra un increment respecte de 2023.

En clau residencial, el preu mitjà de lloguer al Bages es manté per sota de la mitjana catalana. L’Oficina d’Habitatge ha tramitat 1.344 expedients d’ajuts al pagament del lloguer, amb un 80% de resolucions favorables. L’informe també confirma que el Bages manté un índex d’immigració inferior a la mitjana de Catalunya: la població amb nacionalitat estrangera representa el 14,06% del total comarcal, gairebé quatre punts per sota del 18,02% català. En l’àmbit de la Renda Garantida de Ciutadania, el nombre de persones beneficiàries de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Bages baixa de 929 el 2023 a 716 el 2024, un descens de 213 persones.

El nou Informe també posa en relleu que el Bages és una comarca que envelleix i que ho fa amb una esperança de vida alta. Una de cada cinc persones té 65 anys o més (20,75%) i l’esperança de vida se situa en 86,06 anys per a les dones i 80,6 per als homes, amb projeccions que apunten a un pes creixent dels grups de 65-80 i de més de 80 anys fins al 2049. Aquest envelliment comporta més demanda d’atenció sanitària i de suport a la dependència, i obliga a reforçar serveis com l’ajuda a domicili i a prevenir la soledat no volguda, especialment als municipis petits i rurals, on la manca de transport i serveis incrementa el risc d’aïllament.

Com a resposta operativa i immediata, el Consell activa una nova estratègia d’acció comunitària a través de la creació de l’Oficina de Suport Comunitari (OSC). L’OSC desplegarà projectes de convivència i cohesió als municipis i liderarà una campanya comarcal contra els discursos d’odi. Al mateix temps, reforçarà l’Observatori d’Exclusió Social per disposar de dades actualitzades i avaluar l’impacte de les polítiques, i oferirà suport tècnic als equips municipals en disseny i avaluació de projectes socials. Es tracta d’una aposta per transformar diagnòstic en acció i assegurar que cada municipi disposi d’eines per enfortir el vincle comunitari.

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa commemorarà les trajectòries creatives de Foto Art Manresa i Míriam Ponsa
El documental de 3Cat 'Et faran un home' guanya el 13è Premi Josep Maria Planes
El Patronat de la FUB aprova el pressupost
L’Institut Lacetània obre aquest dissabte les portes als futurs alumnes d’ESO
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]