Meritxell Soler va a València a tancar el 2025
L'atleta joanenca MERITXELL SOLER (Puma) pendrà part aquest proper diumenge 7 de desembre en la 45a Marató València Trinidad Alfonso Zurich, amb l'objectiu de tancar un fantàstic any 2025 en el que ha asolit dos rècords absoluts de Catalunya (1h09'46" el de mitja marató a València el 26 d'octubre, i 31'47" en els 10k de la Cursa de Bombers a Barcelona el 9 de novembre), a més de quedar 4a en la mitja marató del Campionat d'Europa a Bruseles amb 1h11'39".
Meritxell Soler va a València a tancar el 2025.

ATLETISME / Redacció/Sergi Vázquez  
01/12/2025 07:43
Amb aquests registres asolits, Soler s'ha posicionat com a la millor corredora catalana de l'història, i s'ha situat top8 històric estatal en cada una de les distàncies del fons nacional (6a en 10k, 8a en mitja marató i 6a en marató), i en el que portem de 2025 es l'única atleta espanyola posicionada en el top5 de les tres distancies (3a en 10k, 5a en mitja marató i 2a en marató). 

Soler es presenta a la capital del Turia com a la millor atleta espanyola en aquesta edició, que buscarà rebaixar el seu rècord de Catalunya que ostenta des de el 18 de febrer de 2024 quan a Sevilla va fer unes extraordinaries 2h24'57".  Aquesta, serà la seva sisena marató. Dues en 2023 (2h26'37" en el seu debut a Sevilla i 2h34'38" en el Campionat del Mon a Budapest on va estar 27a), dues en 2024 (2h24'57" a Sevilla i 2h29'56" a Paris en els Jocs Olimpics on va estar 24a) i una en el 2025 (2h26'05" a Sevilla). 

Per aquesta ocasió, la deixeble del tècnic manresà Lleonart ha fet una preparació de dinou setmanes on ha acumulat més de 2500 quilòmetres, i en la que ha dut a terme la seva primera estada en altitud de tres setmanes a Font Romeu.  La marató de València, considerada com la marató amb el millor traçat del mon en la distància, congregarà a 36000 corredors amb un 67% de participació extrangera provinent de 150 països i la farà la més multitudinaria de la seva història. L'impacte económic per València superarà els 40 millons d'euros en despesa turística. 

La prova, que donarà inici a les 8,25 hores , serà retransmesa en 400 canals mundials. En Espanya, serà retransmesa per Teledeporte, Vamos Movistar+, Eurosport i el canal de la comunitat valenciana A Punt.   A València, diumenge es veurà espectacle del bo, amb el pas dels corredors per els principals carrers de la ciutat. 

Arxivat a: CAM   ESPORTS   ATLETISME 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa impulsa les tasses del llibre 'El Parlar de Manresa' com el regal de Nadal
Surt al mercat VinculApp, l’aplicació que connecta famílies, professionals i recursos
L’Ajuntament de Solsona aprova el seu pressupost més elevat
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs amb una programació de 17 tallers
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]