El servei de Caixer mòbil de la Diputació de Barcelona permet retirar diners de qualsevol entitat bancària, consultar moviments i saldo, pagar i domiciliar tributs locals, canviar el PIN o recarregar la targeta de prepagament, entre altres. Des de l’abril passat, tots els serveis són completament gratuïts per a les persones usuàries, i aquesta gratuïtat ha convertit el Caixer mòbil en un servei assistencial que dona servei a 90 municipis de la demarcació i a prop de 56.000 persones que hi viuen i hi treballen. Visita un cop al mes els municipis de menys de 1.000 habitants i dos cops al mes els que tenen entre 1.000 i 5.000 habitants, i la major part de la població que el fa servir són persones grans.
Segons dades de 2024 i 2025, les comarques que fan més ús del Caixer mòbil són el Berguedà, l’Anoia, el Bages i el Vallès Oriental, mentre que les comarques amb un percentatge d’ús més baix són el Garraf, el Maresme i el Vallès Occidental, tot i que en el recompte de dades hi poden influir factors molt diversos com el nombre de municipis receptors del servei, que no és el mateix a totes les comarques.
Fins al moment, al 2025 les persones usuàries han realitzat 182 extraccions mitjançant el Caixer mòbil, per un import total de 56.729€ i amb una mitjana de 36 operacions al mes. Les quantitats mitjanes d’extracció individual han augmentat un 23% i han passat de 253€ l’any 2024 a 312€ de gener a maig de 2025. Enguany, el Caixer mòbil està recorrent de mitjana 4.663 quilòmetres cada mes.
Serveis mòbils de la Diputació de Barcelona
El Caixer mòbil forma part del conjunt de serveis mòbils que la Diputació de Barcelona desplega a tota la província, tenint en compte la realitat diversa i complexa d’un territori ampli, densament poblat i molt divers format per grans ciutats i també per molts municipis rurals i poc poblats. En marxa des de l’any 2024, el Caixer mòbil aporta solucions a problemàtiques noves, mentre que altres serveis mòbils de la Diputació de Barcelona tenen una llarga trajectòria i van néixer per donar resposta a problemàtiques del moment, com els bibliobusos, en marxa des de fa més de 65 anys; les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC), des de 1996; i la teleassistència, des de 2005. |