El Geoparc de la Catalunya Central ha explorat les oportunitats en matèria d’educació del projecte en el marc d’una sessió amb la participació d’una representació dels equipaments turístics i entitats que tenen projectes didàctics vinculats amb els valors i àmbits de treball del Geoparc. La jornada de treball, celebrada a Sallent a les instal·lacions del Centre d’interpretació del Geoparc, ha posat de manifest la necessitat d’acostar el projecte del Geoparc a l’alumnat del territori a través dels centres educatius. Han assistit a la trobada membres del Camp d’Aprenentatge del Bages, del Parc Cultural de Cardona, de les Coves del Toll i del Museu de Moià, de les Coves de Collbató, del Parc de la Séquia, de l’EPSEM, de la FUB, del Parc Natural de Montserrat, de la Seu de Manresa, de Súria, de Sallent i dels serveis educatius del Monestir de Montserrat. La sessió forma part de la feina per fer un pla estratègic educatiu per al Geoparc, la participació de tots aquests agents ha estat molt ben valorada i tindrà continuïtat amb una jornada adreçada als docents del territori. Més enllà del coneixement i divulgació geològica de les comarques centrals, el pla estratègic educatiu entén el Geoparc com una eina que ajudi a aportar coneixement sobre reptes presents i de futur en matèria de canvi climàtic, desastres naturals, desenvolupament sostenible i ús racional dels recursos naturals i promogui una societat més conscient i resilient. Jornada positiva El president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, considera molt important “poder fer aquesta anàlisi i treballar conjuntament amb els agents turístics, entitats i les universitats, que ja tenen iniciatives de divulgació educativa del patrimoni geològic, natural i cultural del territori, per establir estratègies compartides i accions per fer arribar el projecte als infants i joves”. Mata afegeix que “el Geoparc té unes grans possibilitats en matèria educativa i és important que els centres educatius de l’entorn en tinguin coneixement perquè es facin seu el projecte, l’utilitzin i explorin totes les oportunitats educatives que té en els diferents aprenentatges de cada etapa educativa”. |