Bufalvent celebra l’assemblea anual
L’assemblea anual de l’associació destaca l’impuls de la transició energètica amb l’activació de l’OfiMATER i els avanços de la comunitat energètica Manresa Il·lumina.
Bufalvent celebra l’assemblea anual.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
22/06/2025 10:28
L’Associació d’Empresaris de Bufalvent va celebrar  la seva assemblea anual, en una jornada que ha situat la transició energètica com a eix estratègic per al futur del polígon. La trobada, que ha comptat amb una nombrosa participació d’empreses associades, va tenir lloc al local de l’associació. Durant l’assemblea, es van aprovar per unanimitat la liquidació dels comptes de 2024 i el pressupost de 2025, així com el repàs de les principals actuacions de manteniment i millora realitzades al polígon. Entre aquestes, destaquen actuacions coordinades amb l’Ajuntament i la Generalitat de Catalunya, com la retirada de vehicles abandonats, tasques de jardineria o la creació d’una plataforma per a vianants.

També es van exposar actuacions en marxa o previstes, com la millora del contracte de jardineria, el projecte de millores d’aparcaments o la creació d’un espai d’humanització i descans per a les persones treballadores. La transició energètica va ser el punt central de la trobada, amb la presentació de l’OfiMATER, l’Oficina Empresarial de Transició Energètica del polígon. Aquest nou servei ofereix a les empreses assessorament tècnic gratuït, formació i suport a la implantació de mesures per avançar en la descarbonització i l’eficiència energètica. L’OfiMATER forma part d’una xarxa d’oficines que s’estan desplegant arreu del territori català. Al Bages, també en disposen la Cambra de Comerç, el Gremi d’Instal·ladors i el Col·legi d’Enginyers.

En aquest mateix àmbit, també es va donar a conèixer la situació de la comunitat energètica Manresa Il·lumina, impulsada des de Bufalvent, però amb perspectives d'estendre's a tots els PAES de Manresa. La iniciativa permet la producció i autoconsum d’energia renovable compartida i sostenible. Les primeres instal·lacions fotovoltaiques ja estan en fase de legalització, amb previsió d’entrar en funcionament abans de finals d’any. A llarg termini, el projecte preveu ampliar serveis, com la mobilitat compartida. La jornada va estar conduïda pel president de l’associació, Bernat Ladrón de Guevara, amb intervencions del tresorer, Toni Valls, el secretari Ernest Navarro i de Montserrat Ambrós, gerent de l’associació. Bufalvent continua així avançant cap a un polígon més sostenible, competitiu i adaptat als reptes del present i del futur.

Arxivat a: BUFALVENT   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La venda de castanyes a les parades de Manresa viu els dies més forts de la temporada
S'obre el termini de presentació de sol·licituds per ser monitor/a del Campi qui Jugui
Elisenda Pascual parlarà a Solsona sobre la sexualitat infantil
Gamma present a la Fira Borsa de Treball organitzada per UManresa
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]