El millor classificat de quart d’ESO de la 16a Olimpíada de Geologia visita el Geoparc
24 alumnes i dues professores de l’institut La Mitjana de Lleida han gaudit aquesta setmana d’una sortida de camp pel Geoparc.
El millor classificat de quart d’ESO de la 16a Olimpíada de Geologia visita el Geoparc.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
12/04/2025 13:04
Aquesta setmana el Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central ha acollit la sortida de camp del millor classificat de quart d’ESO a la 16a Olimpíada de Geologia que es va celebrar el passat mes de febrer. Héctor Espachs, alumne de 4t d’ESO de l’Institut La Mitjana de Lleida, els seus companys i companyes de classe i dues professores han gaudit d’una sortida per conèixer de prop el patrimoni geològic del Geoparc. Aquesta ha estat la primera vegada que s’ha concedit aquest premi al millor classificat de quart d’ESO, una iniciativa que respon a la voluntat d’incentivar la participació dels alumnes d’aquest curs.

La jornada es va dissenyar amb l’objectiu de posar en valor la riquesa geològica d’aquest territori únic i apropar els joves a la importància de la geologia en la comprensió del nostre entorn. L’itinerari va incloure una visita guiada a l’interior de la impressionant mina de sal de Cardona, un dels punts més emblemàtics del Geoparc. L’alumnat també va fer un recorregut pels voltants de la vall salina i va fer parada al llit del riu Cardener, a la zona de la colònia Manuela.

La sortida va concloure amb una visita al Centre de Visitants del Geoparc a Sallent, on els estudiants van poder aprofundir en els valors naturals, culturals i científics del territori. Durant tota la jornada, es van tractar temàtiques com els riscos geològics —amb especial atenció a la subsidència—, la geologia ambiental, així com els processos geològics que han modelat la Catalunya Central al llarg de milions d’anys.

Des del Geoparc de la Catalunya Central es valora molt positivament aquesta iniciativa, que acosta la ciència al jovent de manera vivencial i participativa. L’Olimpíada de Geologia esdevé així una porta d’entrada per despertar vocacions científiques i una oportunitat per donar a conèixer el patrimoni geològic d’un territori singular, reconegut internacionalment.

Arxivat a: BAGES TURISME   GEOPARC 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Un BAXI Manresa combatiu cau lluitant a Ljubljana
L’ASSIR Bages-Solsonès organitza una jornada per promoure la lactància materna
Joves il·lustradors el tema d'octubre del Pou de la Gallina
Jornades de la xarxa estatal de Geoparcs Mundials
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]