El sector turístic fa pinya per posicionar la comarca com a destinació de turisme gastronòmic
La Jornada anual del sector turístic del Bages va reunir ahir més d’una setantena de persones al casal de Castelltallat, situat al nucli de Castelltallat on es troba l'Observatori Astronòmic.
El sector turístic del Bages fa pinya per posicionar la comarca com a destinació de turisme gastronòmic.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
25/03/2025 10:45
El sector turístic del Bages vol aprofitar l’impuls de l’any en què Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia per avançar en el posicionament de la comarca com a destinació de turisme gastronòmic. Aquesta és una de les línies de treball de què es va parlar ahir a la Jornada del Sector Turístic del Bages, una trobada anual que reuneix empreses i administracions sota l’organització de Bages Turisme i amb el suport de la Diputació de Barcelona i, en aquest cas, l’Ajuntament de Sant Mateu de Bages, ja que la jornada es va fer casal de Castelltallat, situat al nucli de Castelltallat i on s’ubica l'Observatori Astronòmic. Hi van participar més d’una setantena de persones representants d’empreses i administracions de l’àmbit del turisme.

La revolució gastronòmica de Catalunya  va molt més enllà dels restaurants i obre les portes a descobrir el territori i la producció alimentària local i singular. Per això, des del Bages es vol aprofitar aquest impuls per estructurar i fer difusió dels productes gastronòmics del territori com són la guia de la mongeta de Castellfollit del Boix (que es pot trobar a www.rebostbages.cat/guies), l'audiovisual de l'oli del Bages (al perfil de YouTube de Bages Turisme), i les campanyes sobre masies i sabors tradicionals i els esmorzars de forquilla (https://bagesturisme.cat/esmorzarsdeforquilla/). En aquesta mateixa línia, s’està treballant en una guia sobre la sal, així com en les les accions vinculades a la dinamització, estructuració i promoció de la Ruta del vi DO Pla de Bages, un projecte que aglutina tota l'oferta enoturística de la comarca.

Des de Bages Turisme, a més es porta a terme una intensa tasca de comercialització del producte turístic de la comarca participant a workshops i fires especialitzades i organitzant famtrips per a agències del sector.  Durant la jornada es va fer lliurament de les distincions dels programes PIT i Compromís Biosphere a les noves empreses que s’han acreditat enguany. Són 11 noves incorporacions al programa PIT: Centre d’Interpretació de la Bruixeria de Sant Feliu Sasserra, Slowturisme, Somriureconscient, la Torre Modernista Abadal, Vinea Eventos, la biblioteca municipal de Sant Fruitós de Bages, els allotjaments la Balma del Perich, Cal Fusé, Cal Japet i l’Hotel 1948 i Cerveses La Pirata. I 3 noves incorporacions al programa Compromís Biosphere: l’Aeri de Montserrat, l’allotjament Cal Japet i l’empresa d’activitats de teambuilding Desconnexions. Amb aquestes, la comarca compta amb un total de 81 establiments amb segell PIT i 38 amb distintiu Compromís Biosphere.

Durant la jornada es van presentar resultats i dades turístiques del Bages de l’any 2024 i les línies de treball previstes per al 2025. Els assistents van poder fer xarxa entre ells i també conèixer l’Observatori Astronòmic de Castelltallat a través d’una visita guiada. La gastronomia també hi va ser present amb un tast a càrrec del restaurant Casal de Castelltallat. El conseller comarcal de Turisme i president del Geoparc de la Catalunya Central, Eduard Mata, hi va intervenir per explicar que del 14 al 16 d’octubre es faran a Montserrat les Jornades Obertes dels Geoparcs Espanyols. Per a Mata, aquest esdveniment i altres efemèrides com “el Mil·lenari de Montserrat o el 25è aniversari de la Xarxa Europea de Geoparcs són una gran oportunitat per donar visibilitat al Geoparc de la Catalunya Central”. El president de Bages Turisme, Eloi Hernàndez, va tancar la jornada valorant la importància que “en un territori petit com el nostre fem projectes compartits, sumant esforços i sobretot multiplicant impactes”. Per a Hernàndez, cal treballar perquè “el turisme sigui una activitat complementària que aporti creixement econòmic i possibilitats de fixar població als territoris més rurals i aïllats”.

Sobre Bages Turisme

Bages Turisme del Consell Comarcal del Bages és l’ens de gestió, promoció i planificació turística del Bages que aglutina els 30 municipis de la comarca i també agents privats del sector turístic. Aquest ens treballa per posicionar el Bages com a destinació turística sostenible i de qualitat. Amb aquesta premisa, es pretén que el turisme a la comarca esdevingui una activitat econòmica que generi riquesa i alhora benestar als ciutadans i contribueixi al desenvolupament de la comarca.

Arxivat a: BAGES TURISME 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El CN Manresa torna a les lligues estatals
El Casino s'omple de diferents Bonsais, de Bonsai Natura
Cloenda de l'edició del cicle de caminades per a la gent gran
Resultats de l'Estudi d'alcoholèmies i drogues aleatòries
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]