Cinc menjadores per ordenar i controlar les colònies de gats
Les alimentadores es distribuiran pels diferents barris del municipi i estaran gestionades conjuntament amb les persones voluntàries correctament acreditades.
Cinc menjadores per ordenar i controlar les colònies de gats.

ANOIA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
15/02/2024 13:51
L’Ajuntament de Calaf ha distribuït cinc menjadores i abeuradors per diferents indrets de la vila amb l’objectiu de controlar les colònies de gats i acabar, així, amb les molèsties i queixes que provoca la proliferació descontrolada de punts d’alimentació no regulats. Les alimentadores es concentren en espais on es tenia detectada la presència d’animals i ja se’ls hi donava de menjar. Concretament, es tracta de les Portelles de Matamala; el carrer 11 de Setembre; la plaça Pinós, al Barri Nou; el carrer d’Antoni Martí Morera, just al costat del solar de l’antiga caserna de la guàrdia civil, i el carrer d’Isaac Newton, a tocar del pàrquing de camions.

Un cop aprovat el nou protocol de gestió de les colònies de gats el mes de juliol passat, i a partir també de l’assessorament tècnic de la Diputació de Barcelona, des de la regidoria de Medi Ambient s’ha optat per acotar els punts de distribució de les menjadores i gestionar-les conjuntament amb les persones voluntàries que s’han acreditar per dur a terme les funcions de cura i manteniment. Així, des de l’Ajuntament se’ls facilitarà el pinso dels animals i cada col·laborador se’n responsabilitzarà de reomplir les alimentadores i d’elaborar un cens el més precís possible per tal de facilitar el control de les colònies i endegar, en una següent fase, el seu procés d’esterilització, tal com estableix el document acordat a començaments de mandat. Cadascuna de les menjadores, a més, disposarà d’un codi QR on les persones voluntàries podran informar del seu estat i notificar qualsevol mena d’incidència que s’hagi pogut produir.       

Règim sancionador

Amb l’habilitació de les menjadores als cinc punts ressenyats s’obre ara un període transitori d’implementació i d’informació que s’estendrà fins a l’1 de març, moment en què es començarà a aplicar el règim sancionador recollit a l’Ordenança de civisme i convivència vilatana, segons la qual no es pot alimentar els animals peridomèstics o salvatges urbans de manera irregular a la via pública.

Arxivat a: CALAF   GATS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]