| El secretari general d'AMIC, Josep Ritort, Va estar l'encarregat de presentar l'esdeveniment i ha destacat que “amb formacions  amb Google Spain, que tindran continuïtat, volem contribuir a fer que els mitjans de proximitat coneguin i aprofitin al màxim les eines que posa Google a la nostra disposició per millorar la presència dels nostres mitjans en aquestes plataformes digitals”.
 A continuació Va començat la sessió, que ha estat a càrrec de Luis Collado, director sènior de Google Spain i responsable dels acords amb els mitjans informatius, que ha presentat recomanacions i eines als associats de l'AMIC perquè sàpiguen què fer per aparèixer al cercador de Google amb l'objectiu d'obtenir més trànsit a les vostres webs.
 
 En primer lloc, el ponent ha explicat els criteris que afecten les cerques de Google com són: la rellevància, ubicació, prominència, autoritat, actualitat, usabilitat i interessos de lusuari. Uns criteris, tal com ha afirmat el ponent, "bàsics, però els que cal tenir en compte a l'hora de crear un contingut". Posteriorment, s'ha centrat a explicar les diferents funcions que ofereix el cercador de Google. Collado ha comentat que "Google ha d'aprendre a identificar-te com a mitjà d'informació", per poder aparèixer també dins de l'apartat "notícies" del cercador.
 
 Així com va remarcar la importància de crear contingut de qualitat i va explicar una sèrie d'eines que ajuden a optimitzar la teva web: crear un sitemap - mapa d'instruccions - on es donen instruccions del que conté la teva pàgina, marcar els teus continguts amb dades estructurats i treballar les core web vitals, senyals tècnics addicionals orientats a la usabilitat de lusuari.
 
 També va presentar els principals factors que cal tenir en compte a l'hora de crear una notícia per millorar el posicionament dins de Google: signar amb el nom de l'autor, posar la data i l'hora, optimitzar els titulars i les imatges i tenir en compte la política de continguts de Google perquè el cercador no et penalitzi. Així com el fet de “saber escriure perquè les màquines t'entenguin”, ha destacat Collado. El ponent va subratllar que actualment "més del 80% del consum d´informació es fa a través del mòbil i això s´ha de tenir en compte al´hora de crear el contingut i pensar en l´usuari, com per exemple fer notícies utilitzant elements visuals".
 |