El BAXI Manresa es va refer de la derrota davant el Lenovo Tenerife a la final de la Basketball Champions League i va obtenir una nova victòria, la vintena a la Lliga Endesa, a la complicada pista d'un Unicaja que es va veure dominat durant gran part del duel i que va arribar tard en el seu intent de remuntada. Brancou Badio va debutar en un partit en què van brillar especialment Moneke, Sima i Dani Pérez.
Els homes de Pedro Martínez van fer un bon inici i ràpidament van agafar una renda de nou punts, fet que va obligar Ibon Navarro a demanar temps mort. Tot seguit, els andalusos van reaccionar i es van situar a només dos punts en uns segons finals del primer quart en els quals va debutar Brancou Badio, la nova incorporació dels bagencs (21-23). En el segon els visitants, liderats per Moneke, van tornar a mostrar-se superiors i van veure la cistella amb facilitat. Això els va permetre tornar a assolir diferències importants en l'electrònic i arribar a la mitja part deu punts per sobre (42-52).
En la segona meitat els manresans van sortir disposats a trencar el partit i van clavar un parcial inicial de 0-14. Per la seva banda, els malaguenys resistien com podien gràcies al seu gran encert des del triple (en van anotar sis dels vuit que van intentar en aquest quart). No obstant, el BAXI Manresa tenia l'enfrontament molt ben encarrilat al final del tercer quart (62-79).
En els deu darrers minuts semblava que els bagencs no patirien per assolir la vintena victòria, però els locals no es van rendir i els van fer patir fins els darrers segons, situant-se a només tres punts. Ja era massa tard, i Dani Pérez va segellar el triomf anotant dos tirs lliures. Dissabte a partir de les 18:00, el BAXI Manresa clourà la fase regular de la Lliga Endesa al Nou Congost davant el líder de la competició, el Barça. |