Manresa obrirà el curs vinent un nou institut al Xup
El centre compartirà instal·lacions amb l’actual escola Muntanya del Drac, però tindrà una entrada diferenciada
L'escola Muntanya del Drac del barri del Xup es convertirà, el curs vinent, en un nou institut a Manresa. Foto: Noemí Badrenas

MANRESA / Carmina Oliveras  
24/11/2016 16:21
Manresa estrenarà el curs 2017-2018 un nou institut de secundària. S’obrirà al barri del Xup –als afores de la ciutat– i compartirà edifici amb l’actual escola Muntanya del Drac (l’antiga Pare Ignasi Puig). Tindrà, però, projectes educatius i equips directius diferenciats. I tindrà també una entrada pròpia. És a dir, que els alumnes de l’escola i de l’institut no es creuaran.

El nou centre és fruit de l’acord entre el departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Manresa i respon a l’actual demanda de secundària: es calcula que el proper curs iniciaran primer d’ESO entre 850 i 900 alumnes. El director dels Serveis Territorials d’Ensenyament de la Catalunya Central, Antoni Massegú, ha explicat aquest dijous a la tarda que ara es començarà a formar l’equip directiu que liderarà el nou centre, que serà el que haurà de presentar el projecte educatiu. Massegú ha dit que es valorarà que sigui “fresc, innovador i sobretot que posi l’alumne al centre de l’aprenentatge”.

La regidora d’Ensenyament de Manresa, Mercè Rosich, ha detallat que la tria del barri del Xup permetrà matar dos ocells d’un sol tret: es guanyarà un nou institut pràcticament a cost zero que, de retruc, ajudarà a “dinamitzar” el barri. Tot i que s’hauran de fer algunes “actuacions de reforma”, ha dit Massegú, l’escola té capacitat per encabir els primers 60 alumnes que començaran l’ESO repartits en dues línies, i també els que s’aniran afegint fins a completar tot el cicle.

I és que actualment l’escola de primària ocupa una quarta part de l’edifici a causa de la despoblació progressiva del barri. Als anys 80, el Xup havia arribat a tenir 450 alumnes. Ara n’hi ha 109. En aquesta línia, Rosich ha assegurat que l’institut “ajudarà el barri, perquè tot element dinamitzador que s’hi apropi serà bo”. Per suplir la distància que hi ha entre el centre de Manresa i el Xup, l’Ajuntament i el Consell Comarcal “assumiran part de la despesa del desplaçament”, tant dels alumnes de Manresa com dels de Sant Salvador de Guardiola –municipi que no té institut i que està adscrit a Manresa.

El sisè públic de la ciutat
Massegú ha remarcat que el nou centre compleix dos objectius: “evitarà que la secundària acabi saturada i permetrà potenciar els estudis postobligatoris, que és una aposta del departament”. La idea és que l’institut del Xup ajudi a treure alumnes dels centres on s’imparteix el batxillerat i els cicles formatius perquè aquests estudis postobligatoris puguin créixer.

Manresa té actualment cinc instituts públics. A tots s’imparteix ESO i Batxillerat i en dos d’ells (Lacetània i Guillem Catà) s’hi fan també cicles formatius. El del Xup –que encara no té nom– serà el sisè. També hi ha sis centres concertats.

Arxivat a: BARRI DEL XUP  EDUCACIÓ 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Junts al Bages denuncia la situació crítica de la línia R4 i exigeix inversions urgents
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
Digitalització dels dietaris històrics de la Biblioteca
Sentiment Casaments guanya per quart any, el premi Wedding Awards
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]