Sant Fruitós inverteix 744.00 euros en la millora de l’enllumenat públic
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages inverteix 744.155 euros en la millora de l’enllumenat públic del municipi, una actuació que permetrà assolir un enllumenat públic 100% LED a tot el municipi.
Sant Fruitós inverteix 744.00 euros en la millora de l’enllumenat públic.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vázquez  
06/10/2026 14:13
Del total de la inversió, 232.798 euros es destinen a la urbanització de Pineda de Bages, mentre que els 511.356 euros restants permetran realitzar actuacions de millora en diferents punts del conjunt del municipi. A Pineda de Bages es realitzarà una actuació de gran abast, amb una inversió de 232.798 euros, que representa el 31% del pressupost total de l’actuació, atès que quan es va completar la instal·lació de lluminàries LED al conjunt del municipi, la urbanització de Pineda de Bages en va quedar parcialment exclosa, donat que disposava d’un sistema d’enllumenat de vapor sodi que era relativament recent. Ara, amb aquesta actuació, es renovarà aquest enllumenat i es substituirà íntegrament per tecnologia LED. L’actuació es durà a terme a tota la urbanització, excepte al sector anomenat Quatre Finques, que ja disposa d’aquesta tecnologia LED. El canvi de l’enllumenat de vapor de sodi a LED permetrà reduir més d’un 50% el consum d’energia en aquest àmbit. Els 511.356 euros restants de la inversió es destinen a actuacions de millora lumínica en aquells punts del municipi on s’han detectat mancances. Les intervencions permetran millorar aspectes com la uniformitat de la il·luminació i la intensitat lumínica en punts en concret, amb l’objectiu d’aconseguir una il·luminació més homogènia i adequada a les necessitats de cada espai.

En aquest sentit, les actuacions de millora es distribuiran per diferents punts del municipi i trams parcials dels vials següents: avinguda Girona, la carretera de Vic, el carrer Joan XXIII, el carrer Eugeni d’Ors, el carrer Sallent, el carrer Rius i Taulet, el carrer Pompeu Fabra, el carrer Casajoana, el carrer Raval, el carrer  Àngel Guimerà, el carrer Joan Maragall, el carrer Jacint Verdaguer i la carretera de les Brucardes. També s’actuarà als carrers Galileu i Lledoner de la Rosaleda i al carrer Collserola del polígon industrial de Sant Isidre. Addicionalment, també es milloraran energèticament els punts d’enllumenat en espais com sota al Cobert de la Màquina de Batre, la zona situada entre els dos pavellons esportius i la il·luminació ornamental de l’església de la Sagrera. Amb aquesta actuació, l’Ajuntament completa la transformació de l’enllumenat públic municipal i aconsegueix que Sant Fruitós de Bages disposi d’un sistema d’enllumenat 100% LED. La instal·lació dels nous punts de llum i la renovació de les lluminàries s’iniciarà durant aquest mes d’octubre. Les obres compten amb el finançament de la Diputació de Barcelona en el marc del Programa sectorial de transició ecològica 2030 amb un import de 681.000 euros.

Arxivat a: SANT FRUITOS   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ecoviure fa un balanç satisfactori de la fira-mercat malgrat el mal temps
El Museu de Manresa reivindica el llegat pioner de l'Associació de Dones del Bages
A la venda les entrades del musical ‘The Book of Mormon’
Els Tallers Gratuïts per a adults comencen aquest mes d'octubre
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]