El nou grau en Dret inicia les classes
Un total de 53 persones han començat avui els estudis del nou grau en Dret d’UManresa, una titulació que s’estrena aquest curs acadèmic i que ho fa amb totes les places ofertes cobertes.
El nou grau en Dret inicia les classes. Foto: UManresa

UMANRESA / Redacció/Sergi Vázquez  
22/09/2026 13:44
 Amb aquest nou grau, la Facultat de Ciències Socials amplia la seva oferta formativa i fa possible estudiar Dret de manera presencial a la Catalunya Central. L’alumnat de primer curs ha participat aquest matí en una sessió de benvinguda i presentació dels estudis a càrrec del degà de la Facultat de Ciències Socials, Marc Bernadich, i del coordinador del grau, David Casellas. Tot seguit, han iniciat l’activitat acadèmica amb la primera classe del curs, corresponent a l’assignatura de Dret Constitucional, impartida pel professor Marcel Mateu.

El nou grau en Dret neix amb una clara vocació de servei al territori i amb la voluntat d’oferir una formació estretament vinculada a la realitat professional i institucional de l’àmbit jurídic. Els estudis aposten per una formació pràctica basada en grups reduïts i metodologies actives. Les classes combinaran els continguts teòrics amb la resolució de casos reals, simulacions, debats, exercicis d’oratòria i altres activitats orientades a desenvolupar la capacitat d’anàlisi, d’argumentació i d’aplicació del dret. Entre els trets distintius dels estudis també destaquen l’ús del català com a llengua vehicular i la incorporació de noves tecnologies, inclosa la intel·ligència artificial aplicada a l’àmbit jurídic.

També comencen les classes del grau en ADE

Avui també comença les classes l’estudiantat matriculat al primer curs del grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE), que s’imparteix en horari de tarda.
Els estudis d’ADE han consolidat la seva capacitat d’atracció durant els darrers anys i, per segon curs consecutiu, han cobert la totalitat de les places ofertes. Aquesta evolució confirma l’interès creixent per una titulació que forma professionals preparats per donar resposta als reptes de la gestió empresarial, l’emprenedoria i la transformació de les organitzacions. L’inici simultani dels graus en Dret i ADE reforça l’aposta de la Facultat de Ciències Socials per oferir una formació universitària de proximitat, connectada amb les necessitats del territori i orientada a la inserció professional de l’alumnat.

Arxivat a: UMANRESA   GRAU EN DRET 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa celebra el Dia Internacional de les Persones Grans amb un mes d'activitats culturals
El setè Festival Màgic de Manresa tornarà dissabte a omplir de màgia el centre de la ciutat
Els 25, 26 i 27 de setembre Les Comes, acolliran el Land Party
La Fira de Sant Miquel arriba un any més a Santpedor fins al 27 de setembre
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]