L'Ajuntament de Manresa enderrocarà l'antic club Cabaret per posar fi a la degradació
El consistori actuarà de manera subsidiària per enderrocar l'edifici, declarat en estat de ruïna, i netejar els abocaments de l'entorn. Aquesta setmana ja es procedirà al tancament dels accessos de la finca, situada a tocar de la rotonda de Sant Pau, a l’entrada sud de la ciutat.
L'Ajuntament de Manresa enderrocarà l'antic club Cabaret per posar fi a la degradació. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
20/08/2026 16:32
L'Ajuntament de Manresa farà un pas important per endreçar l'entrada sud de la ciutat amb l'enderroc de l'antic club Cabaret, conegut popularment com ‘Las Palomas’, situat a tocar de la rotonda de Sant Pau. L'actuació, que es durà a terme de manera subsidiària per part del consistori, posarà fi a anys de deixadesa per part de la propiet at i resoldrà els problemes de seguretat, incivisme i abocaments incontrolats que patia aquest sector.

L'establiment va tancar les portes el 2013 arran d'una operació policial, i un any després, el 2014, l'Ajuntament de Manresa li va retirar definitivament la llicència d'activitat. Des d'aleshores, la propietat no s'ha fet càrrec del manteniment de la finca, fet que ha provocat una degradació progressiva tant de l'edificació com del seu entorn més immediat.

El gener d’enguany, els serveis tècnics municipals van detectar un augment preocupant d'abocaments incontrolats de runa i deixalles a la zona. Davant d'aquest episodi d'incivisme, l'Ajuntament va iniciar tràmits per resoldre la situació. A la darrera inspecció tècnica del passat 3 d'agost, es va constatar el mal estat general de l’edifici i es va iniciar la declaració de l’estat de ruïna.

Per tal de garantir la seguretat i evitar nous abocaments o accessos no autoritzats, l'Ajuntament procedirà a fer el tancament dels dos accessos rodats de la finca, ja aquesta setmana. Posteriorment, s’executarà la neteja integral de tot l'entorn i l’enderroc de l’edifici. Les intervencions es faran de manera subsidiària, a càrrec de la propietat. L’actual Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) qualifica aquesta finca com a sòl no urbanitzable i com a sistema viari, atès que es troba dins l'àmbit de carreteres i del futur desdoblament de la C-55 per part de la Generalitat de Catalunya.

Arxivat a: CLUB CABARET   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina seran l'escenari de l'art efímer de Microscopies
El CE Manresa perd, davant el Sant Andreu
BIBLIOBÚS+ inverteix prop de 3,5 milions d'euros en renovar vehicles
Manresa estrenarà una geganta per la Festa Major Alternativa
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]