Molta precaució els propers dies per les temperatures de rècord i el risc extrem d'incendi forestal
Es preveuen temperatures superiors als 40 graus a gran part de Catalunya, especialment el dimecres 8 de juliol.
Molta precaució els propers dies per les temperatures de rècord i el risc extrem d'incendi forestal.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
06/07/2026 17:25
Protecció Civil de la Generalitat manté en fase d'alerta el Pla PROCICAT per l'onada de calor que va començar diumenge i es preveu que duri tota la setmana, intensificant-se  els propers dies amb valors que podran superar els 42º en alguns punts. Aquest matí s'ha reunit de nou el comitè tècnic al CECAT de Protecció Civil per valorar les previsions i possibles mesures per a la població. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), el punt àlgid de calor es preveu dimarts i dimecres, quan es poden superar els 42º a les comarques de Lleida, Terres de l'Ebre i la Catalunya Central; i superar els 40º a resta de litoral i prelitoral. Les humitats relatives seran molt baixes al centre del dia (per sota del 30 o fins i tot 20%), fet que accentuarà encara més el risc d'incendis forestals.

Protecció Civil demana als ajuntaments que prevegin llocs frescos o sales amb aire condicionat en cas que sigui necessari el seu ús i es tingui especial vigilància de les persones majors de 75 anys sense suport familiar o sense recursos; persones amb discapacitats físiques o psíquiques i limitacions de mobilitat; persones que hagin de romandre o fer activitat física a l'aire lliure (incloses les activitats laborals) i persones amb malalties cròniques. Com a consells generals, es demana a la població hidratar-se molt sovint, evitar activitats físiques intenses a l'exterior sobretot a les hores de més calor; i no deixar mai infants, persones vulnerables o animals tancats dins un cotxe amb les finestres tancades.

Assistències pels efectes de la calor

Durant el període d'alerta per calor intensa, iniciat el 5 de juliol i pel qual s'ha activat el Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT), el SEM ha atès 44 persones amb afectacions relacionades amb la calor. D'aquestes, un 64% han requerit l'activació d'una ambulància, traslladant a la persona afectada a un centre sanitari, i un 36% han estat ateses pel servei 061 Salut Respon.

Perill extrem d'incendis

El pla INFOCAT es manté en EMERGÈNCIA pel perill extrem d'incendi en algunes comarques i per fer seguiment dels incendis que es vagin produint. Des de dissabte hi ha vigent una resolució amb restriccions que estaran vigents almenys fins a les 00 hores del divendres 10 de juliol. Avui hi ha activat el nivell 4 del pla Alfa als espais naturals de la Ribera Salada, Baronia de Rialb i Les Gavarres (tancats) i a 45 municipis de 9 comarques. A més, el pla Alfa 3 per perill molt alt d'incendi a 385 municipis de 30 comarques.

Quant al perill aquesta setmana, el divendres 10 de juliol serà el dia que es preveu que hi haurà el perill màxim, després de molts dies consecutius de calor molt elevada i humitats molt baixes. L'àmbit que més preocupa és la Catalunya Central. A més, amb la situació atmosfèrica, a finals de setmana es poden produir tempestes seques amb aparat elèctric a Pirineu i Prepirineu, el que podria provar també incendis. Es recorda a la ciutadania evitar qualsevol conducta de risc prop de zones boscoses, i trucar ràpidament al 112 en cas de veure foc o fum.

Arxivat a: INCENDIS FORESTALS   ESTIU 2026   ONADA DE CALOR 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa reforça el servei de bus urbà amb motiu del Festival Camins al Palau Firal
Artés acollirà un diàleg sobre el passat, el present i el futur del cooperativisme
Per què els semidirectes a Manresa fins el 2040?
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat convida a viure "La Nit de la Via Làctia"
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]