Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027
Un total de 576 artesencs i artesenques han participat en el procés participatiu de l’Ajuntament d’Artés per decidir una de les dues festes locals del municipi.
Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027.

BAGES / Redacció/ Sergi Vázquez  
07/06/2026 15:19
L’Ajuntament d’Artés va impulsar el passat mes de març un procés participatiu per escollir un dels dos festius locals del municipi per a l’any 2027. La proposta de dia guanyadora de la fase de votacions ha estat dimarts de Festa Major, que ha obtingut 278 vots, el 48,2% del total, i que esdevindrà la proposta que es traslladarà al Ple municipal de juliol per a la seva aprovació com a segon festiu local pel 2027. La votació es va desenvolupar presencialment en cinc ubicacions diferents del municipi entre el 27 i el 31 de maig i ha permès triar entre onze propostes, seleccionades prèviament per un jurat. Totes les dates sotmeses a votació estaven vinculades a la identitat i les tradicions d’Artés o a commemoracions rellevants per a Catalunya. L’alcalde d’Artés, Enric Forcada, destaca que “s’ha votat en cinc ubicacions diferents, durant cinc dies diferents i un total de vint hores. Es tracta d’una durada superior a la d’unes jornades electorals habituals perquè l’objectiu era arribar al màxim de gent possible”.

Després de dimarts de Festa Major, les següents propostes més votades han estat el 23 d’abril, diada de Sant Jordi, amb 49 vots; el dilluns de Festa de la Verema del Bages, amb 43 vots, i el 2 de gener, diada de la Revolta dels Burots, amb 41 vots. El procés participatiu es va iniciar el març d’enguany amb la fase de presentació de propostes, que es va allargar fins a mitjan abril. Posteriorment, un jurat va valorar les propostes rebudes i va seleccionar les onze opcions que finalment es van sotmetre a votació popular. Forcada ha valorat positivament la participació i ha destacat que “un procés així sempre és reconfortant i té bona rebuda. La gent té ganes de participar i sentir-se escoltada i les decisions se les fan més seves”. Aquesta és la primera vegada que la ciutadania ha escollit el segon festiu local mitjançant un procés participatiu. El primer festiu local continua sent dilluns de Festa Major i voluntat municipal és que la decisió pugui tenir continuïtat en els propers anys, malgrat que l’aprovació formal dels festius es realitzi anualment. Els resultats complets de la votació es poden consultar a la pàgina web festiu.artes.cat.

Arxivat a: ARTES   BAGES   FESTA MAJOR 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Modificacions de trànsit per als vehicles autoritzats a causa de les obres al carrer Guimerà
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]