Tornen les caramelles de Súria per les Festes de Pasqua
Les Caramelles a Súria han esdevingut, per la seva magnitud i tradició, un punt de referència de les festes a Catalunya.
Cartell de les Caramelles

SÚRIA / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/03/2026 13:45
 Deu colles, que apleguen més de nou-cents cantaires i dansaires, ompliran la població els dies 4 i 5 d’abril. La vila de Súria, que vibra per aquestes dates, enriqueix així una tradició que es remunta al segle XVI.

Diumenge 22 de març
12.00 h. Vermut Caramellaire. Dinar i actuacions musicals en directe. Lloc: Parc Municipal Macary i Viader. Organització: Comissió de Caramelles, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Súria.

Diumenge 29 de març
11.00 h. Trobada Gegantera. Plantada de la imatgeria participant en la 16a Trobada de Gegants de la Fira de Rams de Súria, amb les colles de Montmajor, Castellbisbal, Sant Esteve Sesrovires, Sant Joan de Vilatorrada, Montmeló, Escola Francesc Macià, Gorg de l’Olla i Geganters i Grallers del Poble Vell. Lloc: Plaça de Sant Joan.
D’11.00 a 12.00 h. Activitats infantils i mostra de balls. Lloc: plaça de Sant Joan. Organització: Geganters i Grallers del Poble Vell.
12.00 h. Benedicció de Rams. Lloc: davant l’Església Parroquial de Sant Cristòfol.
A continuació. Cercavila i ballada de gegants de les colles participants en la 16a Trobada de Gegants. Recorregut: carrers del centre de la vila.
17.30 h. Ballada de sardanes amb la Cobla Súria. Lloc: plaça de la Serradora.

Dijous 2 d’abril
19.00 h. Inici de les Caramelles. Acte d’entrega de la cinta commemorativa a les diferents colles participants a les Caramelles. Amb la presència de representants de les colles i de la Corporació Municipal. Lloc: davant la Casa de la Vila.
A continuació. Passada Caramellaire. Galejada a càrrec dels Trabucaires del Tro Gros i Passada Caramellaire a càrrec de la Banda d’Inauguració de les Caramelles, creada pels grups orquestrals i músics de les colles, que acabarà amb la ballada del Ball Comú a la plaça de Sant Joan. Recorregut: des de la Casa de la Vila a la plaça de Sant Joan, passant pels carrers engalanats de cada colla.
En acabar la cercavila. SPOK. Sopar i actuació de grups locals. La venda de tiquets es farà al web https://activitats.suria.cat. Lloc: Pavelló Municipal d’Esports Josep Fàbrega i Tort.

Divendres 3 d’abril
18.00 h. Espectacle infantil amb l’actuació del grup Xiula. Hi haurà servei de bar. La venda de tiquets es farà al web https://activitats.suria.cat. Lloc: Pavelló Municipal d’Esports Josep Fàbrega i Tort.
21.00 h. Via Crucis nocturn. Recorregut: camí del Via Crucis de Sant Salvador.

Dissabte 4 d’abril
A partir de les 14.00 h. Caramelles a Pagès. Balls i cants de les colles a les cases de pagès de l’entorn de Súria i als barris més allunyats del centre.
21.15 h. Sopar per a caramellaires. La venda de tiquets es farà al web https://activitats.suria.cat. Hi col·laboren els Geganters i Grallers del Poble Vell. Lloc de repartiment: aparcament davant del Pavelló.
21.30 h. Trobada Caramellaire. Actuació de totes les colles caramellaires de la Pasqua surienca, amb final conjunt amb aixecada de pilars amb la colla castellera Salats de Súria i interpretació d’El Cant del Poble. Entrada al públic únicament a grada. Lloc: Pavelló Municipal d’Esports Josep Fàbrega i Tort.
23.00 h. Celebració de la Vetlla Pasqual. Lloc: Església Parroquial de Sant Cristòfol.
00.00 h. Cercatasques amb Buidant La Bota.
2.00 h. Concert de Caramelles. Amb The Paxanguers i Jow DJ. La venda d’entrades es farà al web https://activitats.suria.cat. Lloc: Pavelló Municipal d’Esports Josep Fàbrega i Tort.

Diumenge 5 d’abril
A partir de les 9.00 i fins a les 14.30 h. Caramelles al carrer. Actuacions de les colles caramellaires. El tram de carretera entre la plaça de la Serradora i la plaça de Sant Joan es convertirà en illa caramellaire i de vianants. Horari de localització de les colles:
De 9.00 a 11.30 h. Plaça Major del Poble Vell.
D’11.00 a 14.30 h. Carrers del nucli urbà i plaça de Sant Joan.
A partir de les 9.00 h. Esmorzar de Pasqua. Obert a tothom. Hi col·laboren els Geganters i Grallers del Poble Vell. Lloc: plaça Major del Poble Vell.
12.00 h. Missa solemne de Pasqua. Lloc: Església Parroquial de Sant Cristòfol.
21.00 h. Sopar de Caramelles. La venda de tiquets es farà al web https://activitats.suria.cat. Lloc: Pavelló Municipal Josep Fàbrega i Tort.
00.00 h. Concert de Caramelles amb els grups La Reina del Pop, Sicuta i DJ Destor. La venda d’entrades es farà al web https://activitats.suria.cat. Lloc: Pavelló Municipal d’Esports Josep Fàbrega i Tort.

Exposicions
Magí Fàbrega (1855-1926), de Súria al capdavant de la universitat. Mostra produïda per l’Ajuntament de Súria en ocasió del centenari de la mort d’aquest surienc il·lustre, advocat, jurista i directiu de la Universitat de Barcelona. Dates: fins al 6 d’abril. Horari: de divendres a diumenges, d’11.00 a 13.00 h. Dissabtes, també de 17.00 a 19.00 h. Lloc: Cal Balaguer del Porxo.

Les colles
Tro Gros: Cants, trabucaires i ball de cascavells.
La Llanterna: Cants.
Juvenil del Foment Cultural: Cants, grup orquestral, danses i ballestes.
Grans de l’Agrupació Sardanista: Cants, danses i ball de bastons.
Infantil de l’Agrupació Sardanista: Cants, danses i ball de bastons.
Infantil del Foment Cultural: Cants, grup orquestral i danses.
Altatxu: Cants, ball de bastons, ball de mosses i fadrins.
Altatxets: Cants, ball de bastons i ball d’altatxets.
Coral Sòrissons: Cants.
La Gran del Foment Cultural: Cants i danses.

Arxivat a: CARAMELLES   SÚRIA   BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La 8a edició de Batecs elevarà la dansa a l'infinit amb més propostes participatives
El Bàsquet Manresa obre un concurs per crear el nou logotip de la Fundació
L’Escola Municipal de Música dedica una setmana a les bandes sonores
Manresa acull una xerrada sobre el futur del ferrocarril
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]