Manresa acull una xerrada sobre el futur del ferrocarril
L’activitat està organitzada per la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC).
Conferència: El futur de la xarxa ferroviària en l’àmbit Llobregat-Cardener.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/03/2026 11:44
La sala de conferències del Museu del Barroc de Catalunya de Manresa serà dimarts 31 de març a les 18h l’escenari de la xerrada El Futur de la xarxa ferroviària en l’àmbit Llobregat-Cardener, a càrrec de l’arquitecte Enric Masana, representant de Xarxa 7. L’acte, impulsat per la Demarcació de les Comarques Centrals del COAC, vol posar sobre la taula un debat de fons sobre el paper del ferrocarril en un territori clau com el Llobregat-Cardener, on es concentren una part important de la població, de l’activitat econòmica i dels desplaçaments quotidians. Lluny de centrar-se exclusivament en les incidències del servei, la xerrada proposa una mirada global sobre el sistema ferroviari i la seva funció com a eix vertebrador del territori.

Durant la sessió s’abordaran qüestions com els temps de viatge, la connectivitat entre ciutats, la intermodalitat amb altres mitjans de transport i la jerarquia de la xarxa ferroviària. També es reflexionarà sobre el paper estratègic de ciutats mitjanes com Manresa dins del conjunt del sistema ferroviari català i la seva capacitat per afavorir un desenvolupament territorial més equilibrat. La xerrada debatrà sobre les infraestructures ferroviàries del Llobregat-Cardener i els models ferroviaris més eficients. L’activitat s’adreça al conjunt de la ciutadania interessada en la mobilitat, el planejament territorial i el futur de les infraestructures, i es planteja com un espai obert de reflexió i debat sobre la importància de disposar d’un sistema ferroviari fiable i competitiu com a peça clau per a una mobilitat més sostenible.

Arxivat a: COAC   CASA LLUVIÀ  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La 8a edició de Batecs elevarà la dansa a l'infinit amb més propostes participatives
El Bàsquet Manresa obre un concurs per crear el nou logotip de la Fundació
L’Escola Municipal de Música dedica una setmana a les bandes sonores
Sant Fruitós de Bages ja té els guanyadors del primer concurs de músics
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]