Unió de Pagesos guanya les eleccions al camp
Unió de Pagesos, amb 4.417 vots i un percentatge de votació del 47,02 %, s'ha proclamat de nou com l'organització agrària més votada per la pagesia catalana a les vuitenes eleccions al camp català que s'han celebrat i on estaven cridats a votar 21.374 pagesos i pageses (incloent persones físiques i jurídiques); uns comicis on s'ha presentat una candidatura més respecte de les anteriors.
La coordinadora nacional d'Unió de Pagesos Raquel Serrat, valorant els resultats.

ACTUALITAT / Redacció/ Sergi Vázquez  
27/02/2026 21:36
Amb aquests resultats, el sindicat revalida per vuitena vegada la confiança de la majoria de la pagesia catalana des de la celebració de les primeres eleccions agràries, el 1994. A partir d'aquí, amb la representativitat mesurada, amb un 61 % per a Unió de Pagesos, es determinarà el pes que cada organització té a l'hora de ser escoltada pels seus interlocutors. L'espai d'interlocució més actiu i decisori pel sector agrari és la Taula Agrària, un espai de coordinació i concertació entre el Departament d'Agricultura i les organitzacions agràries més representatives, que, d'acord amb els resultats actuals, quedaria conformada a l'espera de la proclamació dels resultats definitius —prevista per l'11 de març— per 6 representants d'Unió de Pagesos i 4 de JARC.
 
En quant a la participació, que ha estat d'un 54,86 %, Unió de Pagesos valora que s'han recuperat els percentatges habituals d'anys anteriors (53 %, el 2016 o 54 %, el 2011), allunyant-nos de l'anomalia de les eleccions del 2021 (35 %), que es van celebrar de manera telemàtica pel context Covid i en les quals l'envelliment del sector i la bretxa digital no van propiciar una bona participació.
 
Una de les particularitats d'aquests comicis ha estat la campanya del Gremi de la Pagesia a favor del vot nul, que ha copat un 19, 84 % dels vots. Unió de Pagesos s'emplaça a valorar internament els resultats i considera que ha d'esmerçar més esforços per estendre la confiança al col·lectiu pagès i explicar millor com la tasca sindical es tradueix en millores tangibles per a la pagesia. A la vegada, considera que és una llàstima que aquesta organització no s'hagi presentat a les eleccions perquè la seva proposta s'hagi pogut traduir en un projecte constructiu.
 
El sindicat també posa en valor que s'hagin constituït totes les meses —un total de 430— i reivindica l'exercici democràtic d'avui com la manera més justa i objectiva per mesurar la representativitat, una condició imprescindible per tenir veu i defensar els interessos del sector també a l'Estat i a la Unió Europea.
 
Unió de Pagesos, amb els resultats a la mà, reivindica que qui guanya no és Unió de Pagesos sinó la petita i mitjana pagesia arrelada al territori, que és el model que defensa el sindicat. A més, també manifesta que entoma amb determinació la responsabilitat de seguir sent l'organització més representativa amb el relleu generacional, l'accés a l'aigua i a la terra, els preus justos, unes prestacions justes i unes pensions dignes, i els danys per les sobrepoblacions de fauna, com a cavalls de batalla. 

Arxivat a: ELECCIONS AGRARIES   GOVERN 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa es prepara per un Sant Jordi 2026 de rècord: cultura, flors i talent local al cor de la ciutat
El destí del Centre d'Esports Manresa és ser campió
L’Associació de Veïns de la Carretera de Santpedor impulsa una campanya
Althaia reuneix més de 450 persones en el sopar solidari
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]