AQUA RESMAT, empresa referent en depuració i reciclatge d’aigües i integrada al Grup MTA, ha inaugurat les seves noves instal·lacions a Sallent (Bages), una nova seu principal que consolida el projecte empresarial a Catalunya i reforça el compromís amb la indústria, la sostenibilitat i la gestió eficient de l’aigua. L’acte ha comptat amb la presència del conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Miquel Sàmper; l’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta; el CEO del Grup MTA, Sergi Martí, i el secretari general de Pimec, Josep Ginesta, així com representants institucionals, empresarials, clients, col·laboradors i l’equip humà de l’empresa.
La nova seu, ubicada al polígon industrial Plans de la Sala, amb una inversió de 7 milions d’euros, disposa d’una superfície total de 13.000 m², amb 6.000 m² construïts, i integra fàbriques de polièster i polietilè, serveis d’enginyeria, magatzems, oficines, showroom i aules de formació. Aquestes instal·lacions complementen les seus de Montornès del Vallès i Valdemoro (Madrid) i permeten a AQUA RESMAT continuar desenvolupant solucions avançades en la depuració d’aigües residuals i hidrocarburades, el reciclatge d’aigües grises i l’aprofitament d’aigües pluvials, tant a nivell nacional com internacional.
El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha destacat que la inauguració de la nova seu d’AQUA RESMAT “és una aposta clara pel futur industrial de la comarca del Bages i del país ja que és una inversió estratègica de 7 milions d’euros i molt metres quadrats destinats a l’activitat i la innovació”. En aquest sentit, el conseller ha explicat que la nova seu està ubicada en sòl industrial desenvolupat per l’Incasòl i ha assegurat que “és un bon exemple del que volem com a país: polígons ben planificats, empreses que arrelen al territori i col·laboració entre el sector públic i el privat per generar activitat econòmica, ocupació de qualitat i valor afegit”.
Per la seva part, l’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta, ha manifestat que “per a Sallent, la implantació d’aquesta nova seu d’AQUA RESMAT té un valor estratègic molt important”. En aquest sentit, també ha apuntat que “apostar per un projecte industrial com aquest vol dir apostar per un model econòmic diversificat, modern i competitiu. Vol dir crear activitat, ocupació qualificada, coneixement i oportunitats. I vol dir també, reforçar un teixit industrial que sumi, que arreli i que pensi a llarg termini”.
Durant la inauguració, el CEO del Grup MTA, Sergi Martí, ha destacat que “avui no inaugurem només unes noves instal·lacions, sinó una nova etapa”, i ha subratllat que el projecte d’AQUA RESMAT respon a una visió industrial de llarg recorregut, arrelada al territori i orientada al futur. “Parlar d’aigua és parlar de resiliència, de reutilització i de corresponsabilitat. La depuració i el reciclatge de l’aigua ja no són opcions, sinó eines imprescindibles per adaptar-nos a un context marcat pel canvi climàtic i les sequeres”, ha afirmat. Martí també ha posat en valor l’aposta per la producció local, la tecnologia pròpia i la generació d’ocupació qualificada, tot remarcant que “no deslocalitzar, sinó arrelar, forma part del nostre compromís com a empresa industrial”.
El secretari general de Pimec, Josep Ginesta, també ha estat present en la inauguració i ha fet referència a AQUA RESMAT, el GRUP MTA i l’empresa Stenco, de la família Martí, com “un exemple clar de com les pimes poden créixer, invertir i innovar sense perdre l’arrelament al territori, fent possible el miracle de fer perviure en el temps un projecte empresarial superant tots els obstacles i generant llocs de treball i riquesa”. Així mateix, ha subratllat que aquest grup empresarial ha evolucionat fins a convertir-se en un referent estatal del sector “demostrant que la trajectòria, la digitalització, la formació, la innovació constant i el compromís amb la sostenibilitat són claus per guanyar dimensió i competitivitat”.
La inauguració de la nova seu coincideix amb el 65è aniversari de Stenco, empresa fundadora del Grup MTA, i simbolitza la trajectòria d’un projecte empresarial familiar de 3a generació, amb més de sis dècades d’experiència en el cicle integral de l’aigua. Actualment, el Grup MTA compta amb més de 200 professionals, més de 20.000 clients i una àmplia presència a Catalunya, Espanya, Andorra, Portugal i en projectes internacionals. Amb aquesta nova implantació a Sallent, AQUA RESMAT reafirma la seva voluntat de contribuir al desenvolupament econòmic i industrial del territori, alhora que impulsa solucions innovadores per a una gestió més eficient, responsable i sostenible dels recursos hídrics. |