Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat la fase d'alerta del Pla especial d'emergències per risc de vent a Catalunya (VENTCAT), que es manté en fase de prealerta per la previsió de ratxes de vent de 72 km/h avui a l'àrea metropolitana de Barcelona i el Pirineu, i aquest dissabte també al terç sud del territori. L'alerta ha finalitzat sense incidències destacades.
El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) informa que aquesta nit i matinada hi ha la possibilitat de superar el llindar de 72 km/h a comarques del Litoral i Prelitoral central, i també al Pirineu i Prepirineu. Al Pirineu, el llindar se superarà a cotes altes, on hi haurà torb, que reduirà la visibilitat.
Aquest dissabte 10 de gener, el SMC informa que hi ha la possibilitat de superar el llindar de 72 km/h a les comarques del Pirineu i Prepirineu, Litoral i Prelitoral sud, Ponent i el Penedès, durant el matí i la tarda. El vent bufarà de component oest i al Pirineu, el llindar és possible que se superi a cotes altes, on hi haurà torb.
Durant el dia, el SMC ha informat que s'ha superat el llindar d'avís en algunes estacions: Òdena (Anoia): 72 km/h Els Hostalets de Pierola (Anoia): 72 km/h Alguaire (Segrià): 90 km/h Raimat (Segrià): 79 km/h Montsec d'Ares (Pallars Jussà - 1.572 m): 97 km/h Lleida – la Femosa (Segrià): 72 km/h Cervera (Segarra): 72 km/h Massoteres (Segarra): 79 km/h La Panadella (Anoia): 72 km/h Terrassa (Vallès Occidental): 75 km/h Ulldemolins (Priorat): 93 km/h
El telèfon d'emergències 112 ha rebut, fins les 20 hores, un total de 281 trucades, principalment entre les 16h i 18h, que han generat 165 incidents. Les comarques que han generat més comunicacions són el Barcelonès (74), Vallès Occidental (53) i Tarragonès (48). Per municipis: Barcelona (55) i Constantí (42). Els Bombers de la Generalitat han atès, des de les 21 hores de dijous fins a les 19 hores de divendres, 200 avisos relacionats amb les ventades.
Serveis per Regions d'Emergències: RE Centre: 11 RE Girona: 16 RE Lleida: 12 RE Metropolitana Nord: 98 RE Metropolitana Sud: 35 RE Tarragona: 20 RE Terres de l'Ebre: 8
La major part de les actuacions s'han fet per retirar arbres i branques caiguts i en assegurar elements de façanes o mobiliari de terrassa que podien caure a la via pública. També s'han dut a terme sanejaments de façanes i retirada d'objectes de la via pública. El Servei d'Emergències Mèdiques no ha fet cap servei relacionat amb l'episodi de vent i el Servei Català de Trànsit no registra hores d'ara cap afectació.
Protecció Civil manté també en prealerta els plans NEUCAT i ALLAUCAT per la previsió fins demà dissabte de nevades, principalment al Pirineu Occidental. Hi ha un avís per risc fort d'allaus a l'Aran – Franja Nord Pallaressa. En cotes altes, a més, el fenomen del torb reduirà la visibilitat. Molta precaució en els desplaçaments per carretera i activitats a l'exterior, principalment en el medi natural i muntanya. Consulteu les previsions del temps i l'estat de la mobilitat. |