La Coral Escriny de Santpedor presenta el seu 57è Concert de Nadal, una cita ineludible del calendari cultural del municipi que enguany proposa un viatge per la música coral contemporània d'arreu del món sota el títol "Mosaic". Els concerts tindran lloc el 25 de desembre de 2025 a les 21 h i el 10 de gener de 2026 a les 19 h, a l'Auditori del Convent de Sant Francesc de Santpedor.
Amb una formació de 65 cantaires, la Coral Escriny dirigida per Marc Reguant, estarà acompanyada al piano per Mònica Ramírez. El programa reuneix obres de 10 compositors i compositores de prestigi internacional: Salvador Brotons, Javier Busto, Anna Campmany, Wei-Pin Chen, Josu Elberdin, Ola Gjeilo, Josep Ollé i Sabaté, Jake Runestad, Eva Ugalde i Josep Vila i Casañas.
Un repertori que construeix ponts
El programa d'aquest any està concebut com una travessa sonora que demostra la força de la música coral per acostar sensibilitats, estils i cultures. Cada peça és presentada com un pont, una invitació a connectar realitats diverses que comparteixen un mateix impuls humà. Les obres seleccionades parlen de pau, amor i comprensió, i reivindiquen la capacitat del cant coral per transformar diferències en diàleg. En un moment en què les distàncies semblen créixer arreu del món, la Coral Escriny proposa un Nadal que recorda que hi ha llenguatges —com la música— que ens continuen unint. El concert convida el públic a deixar-se endur per aquest diàleg internacional de veus, on cada peça ressona com un missatge compartit des de punts molt diferents del planeta. Les entrades ja son a la venda al portal de la Coral Escriny. El concert del dia de Nadal ja gairebé té l'aforament complet, confirmant un any més la magnífica acollida dels concerts de la Coral a Santpedor i l'arrelament d'aquesta cita. |