Prop d'un centenar de persones de la diòcesi de Vic pelegrinen a Roma, amb motiu del Jubileu
El pelegrinatge, que combina fe i cultura, s'ha celebrat del 19 al 23 d'octubre.
Prop d'un centenar de persones de la diòcesi de Vic pelegrinen a Roma, amb motiu del Jubileu.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
28/10/2025 11:35
Amb motiu del Jubileu 2025 dedicat a l'esperança, prop d'un centenar de persones de la diòcesi de Vic han participat en el pelegrinatge diocesà a Roma, presidit pel bisbe Romà Casanova, entre els dies 19 i 23 d'octubre.  El Jubileu 2025 o Any Sant és un esdeveniment central de l'Església catòlica, que convida a tots els fidels del món a creuar la Porta Santa de Roma, com a mostra de renovació espiritual, perdó dels pecats i reconciliació. El lema del Jubileu 2025 és "Pelegrins de l'esperança".

Durant el pelegrinatge diocesà organitzat pel bisbat de Vic, els participants han tingut l'oportunitat de visitar a peu i en autocar alguns dels llocs més destacats de la ciutat, com el barri de Trastevere, la muralla Aureliana, l'Església de Montserrat, o la Basílica de Sant Pere, on s'ha creuat la Porta Santa, el gest més significatiu del Jubileu. A més del Vaticà, on s'han visitat els museus vaticans, la cripta dels papes o la capella sixtina, també s'ha pelegrinat a les altres basíliques majors: Sant Joan del Laterà, Santa Maria la Major i Sant Pau Extramurs. Els participants en el pelegrinatge també han pogut assistir a l'audiència papal del dimecres, en què la participació del bisbat de Vic va ser mencionada expressament durant l'acte. Consultar el programa complet.   Jubileu 2025: "Pelegrins de l'esperança"

Entre el 24 de desembre passat –quan es va iniciar l'any jubilar– i el 6 de gener del 2026, que és quan acaba, s'espera que milions de persones viatgin a Roma, per creuar la Porta Santa, participar dels sagraments i celebrar un esdeveniment tan especial. El pelegrinatge és una ocasió única de guanyar la indulgència plenària (perdó dels pecats).  A l'Església catòlica els anys jubilars es convoquen ordinàriament cada 25 anys, tot i que poden haver-hi convocatòries extraordinàries, com el Jubileu extraordinari de la Misericòrdia de l'any 2015-2016, que va organitzar el papa Francesc. 

Arxivat a: BISBAT DE VIC   ANY JUBILEU 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]