Després de quinze anys d'absència, Santpedor torna a acollir amb entusiasme el Correllengua, una jornada festiva i reivindicativa en defensa de la llengua i la cultura catalanes. Un ampli ventall d’entitats locals ha unit esforços per recuperar aquesta emblemàtica celebració i oferir un programa ple d’actes per a tots els públics.
El tret de sortida serà divendres 24 d’octubre a les 19 h a la Capella de Sant Andreu amb la xerrada “Una llengua viva a les nostres mans”, un acte que servirà per escalfar motors. La ponència serà a càrrec de Jordi Esteban i Calm, figura clau de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL), gran dinamitzador cultural del país reconegut amb el Premi Pompeu Fabra al voluntariat lingüístic.
El plat fort arribarà diumenge 26 d’octubre, amb la Plaça Gran U d’Octubre com a epicentre de la festa. La jornada començarà a les 10:30 h amb una animada cercavila que sortirà des de Cal Llovet i serà encapçalada pel Bou Brufat i els Timbalers dels Bous de Foc de Santpedor. A continuació, la Capella de Sant Andreu s’omplirà de màgia amb les “Rondalles i llegendes de Santpedor” (11:00 h) i la cantada de la coral de Ca l’Arola. A continuació, a la Plaça cantaran les corals Escriny i Cor de Teies i el grup “Poètiques” recitarà la lectura d’un poema de Mercè Rodoreda, a qui es ret homenatge en el Correllengua d’enguany.
Un dels moments més icònics d’aquest Correllengua serà la Diada Castellera de les 12 h que, després de la lectura del Manifest del Correllengua, acollirà l'actuació dels amfitrions, els Castellers de Santpedor, acompanyats pels Minyons de Santa Cristina d’Aro i els Castellers del Lluçanès. A les 14 h se celebrarà un gran dinar popular. Els organitzadors, els Castellers de Santpedor, informen que encara queden tiquets disponibles, però que la data límit per adquirir-los és aquest divendres dia 24 d'octubre. Es poden comprar a El Mussol o a La Panxa. El menú inclou pica-pica, paella de mar i muntanya (amb opció vegetariana), pa, aigua i postres.
La festa acabarà a la tarda amb el concert de “JORDI & GIL” a la Placeta del Born (18 h), organitzat pels Castellers de Santpedor. La diada del Correllengua es donarà per tancada dijous dia 30 d’octubre amb una Glosada a càrrec del "Grup de Glosa de Manresa i Comarca" (19 h), organitzada per l'Ateneu Popular Ca la Teia.
Aquesta recuperació del Correllengua ha estat possible gràcies a la implicació d'entitats com la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL), els Bous de Foc de Santpedor, la Coral Escriny, el SAC, el Cor de Teies, la coral de Ca l’Arola, l’Ateneu Popular Ca la Teia i, especialment, els Castellers de Santpedor, així com a la col·laboració de l'Ajuntament de Santpedor. L'organització fa una crida a tots els santpedorencs i veïns de la comarca a participar en aquesta jornada per celebrar, defensar i gaudir de la nostra llengua en un ambient festiu i familiar. |