Solsona recupera els Patis oberts els dissabtes al matí
Els més petits tindran activitats dinamitzades i la resta, un espai de joc lliure supervisat.
Solsona recupera els Patis oberts els dissabtes al matí. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/10/2025 12:47
A partir del 25 d’octubre, la població de 3 a 12 anys podrà gaudir els dissabtes al matí d’un pati escolar de Solsona. La ciutat recupera el servei de Patis oberts com a proposta comunitària per a facilitar la conciliació familiar i oferir als infants un espai segur on jugar i socialitzar. Per als usuaris d’educació infantil (d’I3 a I5) hi haurà activitats dinamitzades amb inscripció prèvia.

Els Patis oberts substitueixen els casals infantils de dissabte com a servei de cura puntual per facilitar temps a les famílies. Són una iniciativa emmarcada dins el programa Entretemps, organitzada pel Consell Comarcal del Solsonès i l’Ajuntament de Solsona, amb la col·laboració dels centres educatius, i finançada mitjançant el programa Temps per cures (Pla Corresponsables) de la Generalitat de Catalunya i el Ministeri d’Igualtat.  

Un trimestre a cada escola

Aquesta alternativa de lleure funcionarà cada dissabte de deu a una. Durant el primer trimestre, fins al 20 de desembre, el servei s’oferirà a les instal·lacions de l’escola Setelsis; el segon trimestre, del 10 de gener al 28 de març, funcionarà al pati de l’Escola El Vinyet, i el darrer, de l’11 d’abril al 20 de juny, es traslladarà a l’escola Arrels Secundària.

Serà necessari inscriure prèviament només els infants fins a 6 anys (I5), per als quals s’organitzaran activitats de deu a una, per mitjà del web https://entretemps.elsolsones.cat, ja que les places són limitades. En cas de pluja o mal temps, es traslladaran al gimnàs de l’escola o a un altre equipament municipal.   

Per als nens i nenes de 1r a 6è de primària, la proposta passa pel joc lliure amb supervisió de monitors i amb entrada flexible. En aquest cas, la inscripció es farà en el moment de l’arribada, on la persona adulta acompanyant haurà de signar una autorització. Si plou, s’anul·larà l’activitat o s’avisarà les famílies perquè recullin els infants.  
No és la primera vegada que Solsona ofereix Patis oberts. Fa més de quinze anys s’havien organitzat puntualment en períodes de vacances escolars, i el 2015 es van tornar a programar per mitjà del Pla Educatiu d’Entorn per oferir un espai de joc amb activitats orientades que fomentaven la convivència.

Arxivat a: SOLSONA   PATIS OBERTS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]