Una concentració exigeix l'alliberament dels membres de la Global Sumud
Una concentració ha tingut lloc aquest dijous 2 d’octubre al davant de la Casa de la Vila per exigir l’alliberament dels membres de la Global Sumud Flotilla, seguint una convocatòria realitzada a nombrosos municipis catalans. L’acte ha comptat amb l’assistència de diferents membres de la Corporació, tan de l’equip de govern com de l’oposició municipal.
Una concentració al davant de la Casa de la Vila exigeix l'alliberament dels membres de la Global Sumud.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
03/10/2025 08:14
En la concentració s’ha llegit una declaració en la qual s’hi expressa el rebuig «cap a les accions dutes a terme per part del Govern d’Israel» i s’exigeix «l’alliberament immediat i incondicional dels membres de la flotilla», d’acord amb el Dret Internacional. En la declaració també es mostra la solidaritat amb les famílies de les persones participants en aquesta iniciativa humanitària.

La declaració demana al Govern de l’Estat «que activi la protecció diplomàtica i consular de les persones que hagin estat detingudes», i apel·la al Govern de la Generalitat a emprendre «totes aquelles actuacions que siguin necessàries, segons les seves competències». En un altre dels seus punts es manifesta «rebuig i condemna davant el genocidi i els atacs perpetrats contra la població civil, així com de qualsevol acció que vulneri la Convenció de Ginebra i el dret internacional humanitari».

Després de la lectura del manifest, les persones participants en la concentració han fet un minut de silenci. La Global Sumud Flotilla va salpar del port de Barcelona el passat 30 d’agost amb l’objectiu d’obrir un pas humanitari per a la població palestina de Gaza, amb la participació d’activistes de tot el món, representants de partits polítics i membres actuals del Parlament de Catalunya.

Arxivat a: SÚRIA   BAGES   PALESTINA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa impulsa les tasses del llibre 'El Parlar de Manresa' com el regal de Nadal
Surt al mercat VinculApp, l’aplicació que connecta famílies, professionals i recursos
L’Ajuntament de Solsona aprova el seu pressupost més elevat
MoMa Espai Cultural arrenca el nou curs amb una programació de 17 tallers
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]