S'inicia oficialment l'expedient per concedir la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic a Víctor Feliu
Les entitats interessades ja es poden adherir a aquesta iniciativa presentant una instància genèrica a l’Ajuntament de Manresa.
S'inicia oficialment l'expedient per concedir la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic a Víctor Feliu. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
25/09/2025 14:32
El Ple municipal ha donat compte de l’obertura oficial de l’expedient per concedir la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic, a títol pòstum, a l’activista i dirigent veïnal Víctor Feliu Ferrer. La distinció vol reconèixer la seva exemplar trajectòria cívica i el seu compromís amb el teixit associatiu i veïnal de la ciutat, responent a le s demandes de la societat civil manresana. Les entitats interessades ja es poden adherir a la iniciativa presentant una instància genèrica a l’Ajuntament de Manresa. D’acord amb el reglament d’Honors i Distincions, l’expedient es debatrà i es votarà en el pròxim Ple municipal, previst per al 16 d’octubre.

Víctor Feliu Ferrer va néixer el 1950 a l’Ametlla de Merola (Puig-reig) i, des del 1974, residia a Manresa, on va dedicar la seva vida a la millora del benestar veïnal. Com a un dels impulsors de l’Associació de Veïns i Veïnes del barri de la Plaça Catalunya i membre actiu de la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Manresa, Feliu va treballar incansablement durant dècades per fomentar la participació, la cohesió i la solidaritat als barris manresans.

Els darrers anys, va tenir una participació activa a la Plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i dels Drets de la Gent Gran. Conegut per les seves conviccions fermes, era tenaç i perseverant, mantenint fins als darrers dies de la seva vida el seu compromís per una ciutat més justa i inclusiva. La seva tasca ha estat reconeguda amb diversos guardons, com el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans el 2024, concedit quan ja es trobava afectat per la malaltia, i el Premi Santi Vidal de la Creu Roja el mateix any, valorant la seva dedicació a les persones i a la comunitat.

Arxivat a: VICTOR FELIU   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]