L’Esbart santfruitosenc Som Riu d’Or representarà el Bages a l’Aplec Internacional d’Adifolk
L’Esbart Som Riu d’Or de Sant Fruitós de Bages formarà part de l’expedició catalana que participarà en la 37a edició de l’Aplec Internacional d’Adifolk, un dels festivals de cultura popular més rellevants d’Europa. El certamen tindrà lloc a la ciutat de Bastia, a l’illa de Còrsega, del 26 al 28 de setembre.
L’Esbart santfruitosenc Som Riu d’Or representarà el Bages a l’Aplec Internacional d’Adifolk.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez  
23/09/2025 11:39
Aquest esdeveniment anual aplegarà prop de 650 participants provinents d’una quarantena de grups representatius de la cultura popular catalana, que exhibiran la riquesa i vitalitat de les tradicions del país davant del públic internacional. L’Aplec inclourà actuacions de colles de geganters, bastoners, corals, esbarts, formacions musicals i altres expressions del folklore català. A més, en aquesta edició també hi prendran part grups convidats de Còrsega, que compartiran escenaris amb les agrupacions catalanes.

L’Esbart Som Riu d’Or, que enguany celebra el seu setè aniversari, tornarà a ser present en aquest prestigiós esdeveniment per tercer any, consolidant-se com una de les entitats culturals amb més projecció del Bages. L’alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés i el regidor David Serrano acompanyaran la comitiva santfruitosenca en aquest aplec.

Organitzat per Adifolk —entitat fundada l’any 1972 amb la voluntat de promoure la cultura popular catalana i fomentar els intercanvis internacionals—, l’Aplec Internacional va néixer el 1988 a Amsterdam com a Aplec Internacional de la Sardana. Amb el pas dels anys, ha evolucionat fins a convertir-se en una cita imprescindible que reuneix anualment grups d’arreu dels Països Catalans per mostrar disciplines com la dansa, la música, el foc, els jocs tradicionals i altres manifestacions folklòriques.

Arxivat a: SANT FRUITOS   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Plaça de Nadal es renova amb més activitat i l'arribada d'un nou personatge màgic i ple de llum
El BAXI Manresa topa amb un equip amb molt encert i qualitat a Romania
Castellbell i el Vilar millora el confort i l’aïllament tèrmic de l’Escola Jaume Balmes
Calaf aprova provisionalment les ordenances fiscals per a l'any 2026
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]