Finalitza la segona onada de calor de l'estiu
Les comarques més afectades per la calor han estat les de Ponent, Pirineu i Prepirineu Occidental, les Terres de l'Ebre, la Catalunya Central, el Litoral Central i les comarques de Girona.
Les temperatures més elevades d'avui dimarts han estat inferiors a les d'ahir.

MEDI AMBIENT / Redacció/ Sergi Vázquez  
13/08/2025 12:49
Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat  el Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per calor intensa. El pla es va posar en alerta el divendres 8 d'agost i s'ha mantingut en aquesta fase d'activació durant tots aquests dies per les temperatures molt superiors a les habituals que s'han registrat tant de dia com de nit.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), ha informat que ja no hi ha avisos per calor intensa els propers dies, i que durant els propers dies les temperatures es normalitzaran tot i que a finals de setmana s'espera que facin un repunt. Les comarques més afectades per la calor han estat les de Ponent, Pirineu i Prepirineu Occidental, les Terres de l'Ebre, la Catalunya Central, el Litoral Central i les comarques de Girona. De nit i matinada, gairebé tot el Litoral i Prelitoral han tingut temperatures nocturnes molt altes.

Les temperatures més elevades d'avui dimarts han estat inferiors a les d'ahir, i s'han registrat a les següents poblacions:
• Albesa: 40.7º
• Lleida: 40.6º
• Baldomar: 40.5º
• Seròs: 40.5º

Al llarg d'aquesta setmana el CECAT ha estat en contacte amb els ajuntaments per traslladar-los els avisos de calor diürna i nocturna, i perquè habilitessin espais com a refugi climàtic i tinguessin especial vigilància de les persones grans sense suport familiar o sense recursos; persones amb discapacitats físiques o psíquiques i limitacions de mobilitat; persones que hagin de romandre o fer activitat física a l'aire lliure (incloses les activitats laborals) i persones amb malalties cròniques. També s'ha avisat a les entitats de joventut que es trobaven a les zones afectades i que realitzaven activitats a l'aire lliure per informar-les de la situació de calor. Es recorda que al web de Protecció Civil es pot consultar el visor de refugis climàtics.

Arxivat a: ONADA DE CALOR   ESTIU 2025  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]