L’estrena de Mil Primaveres de l’Esbart Manresà i Alba Careta, propostes bagenques a la 43a edició del Festival Ésdansa
La inauguració del Festival correrà a càrrec del projecte Udolç amb Alba Careta i Henrio. Serà dilluns 18 d’agost a les 22.00 hores en un entorn natural a desvetllar.
La inauguració del Festival correrà a càrrec del projecte Udolç amb Alba Careta i Henrio.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
12/08/2025 12:25
Del 18 al 24 d’agost se celebrarà la 43a edició del festival Ésdansa a les Preses, el festival de referència dins el món de la dansa d’arrel per la seva visió de futur i la seva clara aposta per la participació i l’intercanvi cultural. Oferirà 7 dies de programació en dansa d'arrel tradicional i la participació de diverses companyies internacionals. En aquesta edició es mantenen les línies de treball habituals com l’exhibició, la participació, la formació renovada i adaptada a les noves realitats i que manté la forta aposta per la creació. Hi juga un paper fonamental la mirada de 360 graus a l’arrel tradicional.

La inauguració del Festival correrà a càrrec del projecte Udolç amb Alba Careta i Henrio. Serà dilluns 18 d’agost a les 22.00 hores  en un entorn natural a desvetllar. La trompetista i cantant de jazz Alba Careta i el cantautor i productor Henrio s’uneixen en el tercer treball discogràfic de la col·lecció del Càntut. Cançons de tradició oral. Un projecte que neix d’estirar el fil de la iniciativa Càntut a les escoles: cacem i cantem cançons i la recerca duta a terme per part de l’alumnat de Cassà de la Selva durant el curs 2021-22. Durant aquest procés, van recollir més d’un centenar de cançons de bressol de les diferents cultures presents al municipi. Sota el nom Udolç, Alba Careta i Henrio emprenen un viatge oníric per diverses d’aquestes i altres cançons de bressol, principalment de les comarques gironines i recollides en l’arxiu del Càntut. La voluntat és recuperar les cançons utilitzades en els moments més tendres de la criança i que han passat de generació en generació amb l’objectiu de tranquil·litzar i fer adormir els infants.

Pel que fa a l’escenari, no es desvetlla l’escenari natural. El públic confia amb el criteri de l’organització del festival ja que la natura és una de les línies importants d’aquesta edició. Les indicacions són les següents: es podrà aparcar a l’aparcament del Caprabo i la carretera del Corb. El punt de trobada serà a la intersecció entre la carretera del Corb i la carretera de la Parcel·lària; des d’on caldrà caminar uns 15 minuts per un camí sense asfaltar. L’hora de sortida serà a les 21:30 hores.

Es recomana arribar amb temps, portar calçat còmode, una llanterna i, si es vol, una manta per poder seure o estirar-vos còmodament per gaudir de l’experiència. Les persones amb mobilitat reduïda, contacteu amb el festival que oferirà un servei d’acompanyament per facilitar-ne l’accés. Volem que tothom pugui gaudir de l’espectacle. En cas de pluja l’espectacle es traslladarà al Recinte Ésdansa.

Per altra banda, divendres 22 d’agost a les 20.30 hores a la Plaça Major gaudirem de l’estrena del Premi Delfí Colome 2024 Mil Primaveres de l’Esbart Manresa. Com comença una revolta? Potser amb una dissonància, un malestar íntim que es transforma en moviment col·lectiu. Mil Primaveres és una peça de dansa d’arrel amb una posada en escena contemporània que interroga la capacitat de rebel·lar-se avui, des del cos, des del carrer, des de la comunitat. Amb deu intèrprets de l’Esbart Manresà, aquesta obertura de procés es planteja com una recerca escènica sobre l’acció política i emocional de la dansa tradicional. El projecte neix amb la voluntat de treure la dansa d’arrel dels escenaris convencionals per tornar-la al carrer, allà on històricament s’ha manifestat la cultura popular i on també esclaten les revoltes.

l vincle entre el gest tradicional i l’esperit de protesta esdevé aquí un camp de joc i d’experimentació artística, conduït per les mirades escèniques de Sergi Estebanell i Arantza Labuena. Aquesta primavera no és només una estació; és un despertar. Mil Primaveres és un crit coreogràfic que posa en qüestió el present des de l’arrel i convida a imaginar noves formes de resistència compartida.

Els impulsors del Premi Delfí Colomé són el Festival Ésdansa amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Fira Mediterrània de Manresa, el Festival Dansa Metropolitana, el festival Figueres es MOU, el festival Dansàneu, el Mercat de les Flors i la família de Delfí Colomé.
 
La resta de la programació es pot consultar a la pàgina web del festival.

Arxivat a: ESBART MANRESÀ   ESDANSA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Comença a Manresa el desplegament de la xarxa d'estacionament de bicicletes, lligat al projecte Baik
AMPANS distingeix un curtmetratge de la Fundació Prodis
L’alcaldessa de Solsona felicita Beatriz Maria Lozano pel seu centenari
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]