El passat dissabte 26 de juliol, la plaça de l’Església de Sant Fruitós de Bages ha acollit la tradicional festa de la Tomacada, que enguany arriba a la seva 12a edició al municipi. Més de 250 persones han participat en aquesta celebració gastronòmica dedicada al tomàquet, que també és un dia d’agraïment als hortolans de la zona.
Abans del sopar popular, els assistents han pogut gaudir d’un taller familiar infantil de construcció d’un hortet o un jardí, així com participar en la xerrada “La influència dels cicles i remeis naturals a l’hort”. Pel que fa al concurs dins de la festa, els guanyadors han estat: Joan Francesc López de los Mozos, amb un tomàquet de 1,496 kg, que ha rebut el premi al tomàquet de més pes; Isabel Clusellas, amb el tomàquet més original; i Diego Caballero i Valentí Ocaña, amb la millor cistella de productes de l’hort.
Els guanyadors del sorteig d’un curs a l’Escola Agrària han estat Dolors Muñoz i Jordi Baraldés, hortolans de La Sagrera. Des de l’Ajuntament, volem agrair a tots els voluntaris i voluntàries que han col·laborat en l’organització d’aquesta jornada, especialment al Col·lectiu de Recerca Històrica i a la Junta dels Hortolans, encapçalada per en Ferran Vilella, així com a Jordi HiFi i a l’església parroquial per cedir els espais. Com en les dotze edicions anteriors, també volem agrair als establiments locals Cal Fusteret, Can Ladis i Nou Celler, que han obsequiat els premis d’enguany. |