La Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya agafa el relleu al Premi Pare Ignasi Puig i Simon
Estarà convocada per l’Ajuntament de Manresa i Manresana d’Actius Turístics, Museus i Fires dins de la convocatòria dels Premis Lacetània.
La Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya agafa el relleu al Premi Pare Ignasi Puig i Simon. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
16/04/2025 14:07
L’Ajuntament de Manresa va establir el 2014 el Premi Pare Ignasi Puig per premiar la recerca històrica al voltant del llegat d’Ignasi de Loiola a la ciutat. El guardó es vinculava a la promoció de la Manresa Ignasiana i s’inseria en el conjunt d’activitats del programa ‘Manresa 2022 Transforma’. Deu anys després de la seva primera edició, l’Ajuntament de Manresa ha decidit qu e sigui el Museu de Manresa – Museu del Barroc de Catalunya, dins de la seva àrea d’Investigació i Recerca, qui a partir d’ara assumeixi la gestió del premi.

Així, sota el nom de ‘Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya’ s’atorgarà una beca a un investigador o investigadora per a un projecte de recerca o de divulgació que tracti algun aspecte de la història de l’art i la cultura de l’edat moderna a Catalunya, des de l’estada d’Ignasi de Loiola a Manresa l’any 1522 fins a les guerres napoleòniques, des d’una perspectiva humana, social, artística, literària, musical, filosòfica o patrimonial. Tenint en compte les edicions anteriors del Premi Pare Ignasi Puig, es tindrà una consideració especial per a les propostes que incideixin en els llocs de la ruta ignasiana o en el llegat ignasià a Manresa o a Catalunya del segle XVI al XVIII.

Amb la creació de la beca, es reforça el paper i la funció del Museu de Manresa i la vocació de recerca i promoció turística present a la base de l’anterior premi, dotant-lo d’una nova orientació entorn de l’art i la història de Catalunya a l’època moderna, que és un dels eixos d’actuació del Museu. També, es donarà pes a la vinculació del Museu al programa ‘Territori Barroc’ per a la difusió d’aquest patrimoni en un projecte compartit de Cultura i Turisme.

La nova beca estarà convocada per l’Ajuntament de Manresa i Manresana d’Actius Turístics, Museu i Fires. L’objecte específic de cada edició, així com els criteris de puntuació i valoració de les propostes, caldrà consultar-los a les bases de la convocatòria anual dels Premis Lacetània de les Arts i la Cultura, que convoca Òmnium Cultural Bages – Moianès. Per tal de mostrar la continuïtat en el projecte, les propostes guanyadores s’uniran a la Col·lecció Pare Ignasi Puig i Simon, formada per tots els treballs premiats des del 2014, que també es troben publicats digitalment a la web del Museu del Barroc de Catalunya.

Arxivat a: MUSEU DEL BARROC   MANRESA  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Botigues al carrer treu els estocs de la temporada davant als comerços
Els Mossos d'Esquadra detenen vuit persones per agressions i aldarulls en una mesquita
Castellbell i el Vilar corregeix les mancances de seguretat del Casino
L’Ajuntament adequarà una nau al polígon de la Bòbila
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]