L’Art de Viure d’AMPANS arriba a Barcelona de la mà de Jon Cake
El xef pastisser obre una finestra a l’art inclusiu, a la seva botiga del barri de Les Corts.
L’Art de Viure d’AMPANS arriba a Barcelona de la mà de Jon Cake. Foto: AMPANS

ART / Redacció/Sergi Vàzquez  
14/04/2025 13:32
Aquesta setmana s’ha inaugurat oficialment al barri de Les Corts de Barcelona l’espai expositiu del projecte artístic i social L’Art de Viure, impulsat per la Fundació AMPANS, gràcies a la col·laboració del reconegut pastisser Jon Cake. El seu local, Jon Cake & Wines, situat al carrer Gelabert 42, al barri de Les Corts de Barcelona, acull des d’ara una exposició permanent i rotatòria d’obres realitzades per artistes amb diversitat intel·lectual, amb l’objectiu d’apropar l’art inclusiu als espais de  vida quotidiana i oferir noves oportunitats de visibilitat i reconeixement per als seus autors.

Aquesta iniciativa neix del vincle creat entre Jon Cake i Formatges Muntanyola, l’obrador social de la fundació AMPANS, arran d’una col·laboració per elaborar un dels seus pastissos especials. Ara, aquesta complicitat es consolida amb una nova col·laboració, vestir les parets del local de Jon Cake  amb les obres dels artistes de L’Art de Viure. Cada dos mesos es renovarà la selecció d’obres exposades, mantenint sempre la qualitat i la cura que caracteritzen el projecte.

La presentació de les obres s’ha fet aquest dijous amb la presència de quatre artistes participants al projecte, membres de l’equip de L’Art de Viure d’AMPANS, representants de la direcció de la fundació i  Jon Cake. Durant l’acte s’han compartit reflexions sobre la importància de generar espais de reconeixement al talent creatiu divers, i s’ha posat en valor el poder transformador de l’art com a llenguatge universal. Segons ha expressat Jon Cake: “Des de l’inici, teníem la voluntat que les parets del nostre espai fossin una finestra per a l’art local i solidari. En descobrir L’Art de Viure, vam tenir clar que era el projecte ideal per donar vida a aquesta idea. L’art és expressió, emoció i connexió, i donar veu a aquests artistes ens omple d’orgull.” En paraules de la directora dels serveis d’Atenció Diürna de la fundació AMPANS, Cristina Llohis, des d’on l’entitat impulsa el projecte de L’Art de Viure: “Apropar l’art a espais quotidians com Jon Cake ens permet trencar barreres, connectar amb nous públics i continuar donant veu a la diversitat que enriqueix la nostra societat.”

L’egarenc Carlos López, primer artista en exposar

El primer autor que exposa a  Jon Cake & Wines és Carlos López, un artista vinculat a la fundació AMPANS des de l’any 2018 i membre del projecte L’Art de Viure des del 2022. Carlos López, veí de Terrassa, destaca per una sensibilitat especial cap als materials i els processos artístics. Utilitza habitualment retoladors, pintura acrílica i temperes mal·leables, i adapta el traç en funció del material triat i de l’estat emocional que experimenta en el moment de creació". El seu vincle sensorial amb l’art es manifesta també a través de l’olfacte i el tacte, i sovint canta mentre crea, com a part d’un procés íntim de connexió amb la seva obra. Les seves creacions transmeten força i espontaneïtat.

Un projecte amb vocació transformadora

L’Art de Viure és un espai de creació i expressió artística de persones amb diversitat funcional, impulsat per la Fundació AMPANS, una entitat amb 60 anys de trajectòria al costat de les persones amb discapacitat intel·lectual i en situació de vulnerabilitat. L’Art de Viure neix l’any 2019 amb l’objectiu de potenciar la creació artística com a eina d’autonomia, comunicació i transformació social per a persones amb discapacitat intel·lectual i trastorns de salut mental. El projecte parteix d’un procés metodològic que combina l’acompanyament professional.

Arxivat a: ART DE VIURE   AMPANS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Èxit de participació a la segona Fira de Nadal de Viladordis
Al Centre d'Esports Manresa se li escapen els tres punts en el partit dels 120 anys
Unes quaranta persones participen en la tertúlia del Club de Lectura
La relació entre esport i lesions vertebrals, tema de la XVII Reunió de Columna
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]