Xerrades per conèixer els serveis i recursos per a persones grans, dependents o amb discapacitat
S’han programat quatre sessions a l’Auditori de l'Ateneu les Bases, i cinc a diferents entitats i associacions que ho han sol·licitat. La primera sessió tindrà lloc dimarts, 11 de març, a l’Associació de Veïns de Cal Gravat.
Imatge d'arxiu d'una xerrada per donar a cončixer serveis per a persones grans, dependents o amb discapacitat. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
07/03/2025 14:26
L’Ajuntament de Manresa portarà a terme un cicle de xerrades per donar a conèixer els serveis per a persones grans, dependents o amb discapacitat. Les sessions estan adreçades especialment a aquestes persones i als seus cuidadors i cuidadores, però també resten obertes al conjunt de la ciutad ania. Les xerrades formen part del projecte d’Acollida dins de l’Equip de la Dependència i la Discapacitat (EDID), que es va posar en marxa el 2021.

L’objectiu de les diferents sessions és donar a conèixer i poder oferir una atenció i assessorament integrals i globalitzats sobre els recursos, serveis i prestacions a les quals poden tenir dret les persones grans, les persones dependents i les persones amb discapacitat. Més enllà de les xerrades, que aniran a càrrec de la treballadora social de l’Ajuntament, Pilar Descalzo López, també es farà una atenció personalitzada a aquelles persones que ho sol·licitin.

L'Ajuntament ha programat quatre d'aquestes xerrades a l'Auditori de l'Ateneu les Bases, però també ha ofert a les entitats i associacions de realitzar-les a les seves pròpies instal·lacions i d'una forma descentralitzada, a diferents punts de la ciutat. L’objectiu és apropar-les al màxim a la ciutadania i a les persones potencialment usuàries. Per aquesta raó, la primera sessió tindrà lloc a l'Associació de Veïns i Veïnes de Cal Gravat, a les 19 h, aquest dimarts 11 de març.

A l'Ateneu les Bases, les xerrades seran els dies 18 de març, 15 d'abril, 20 de maig i 1 de juliol, sempre a les 10 del matí.

Les altres xerrades descentralitzades, que tindran lloc a les entitats i associacions que ho han demanat són els següents:
- 11 de març, a les 19 h, a l’AVV de Cal Gravat. Lloc: Local de l’AVV de Cal Gravat.
- 25 de març, a les 18 h, a l’AVV de Plaça Catalunya. Lloc: Centre Cívic Selves i Carner.
- 27 de març, 10 h, a l’AVV de la Font. Lloc: Casal Cívic i Comunitari  Font dels Capellans.
- 7 d’abril, a les 15.45 h, a l’Associació d’Ostomitzats de la Catalunya Central. Lloc: Casal Cívic i Comunitari Mion-Puigberenguer.
- 28 d’abril, a les 18:15, a la Residència i Centre de Dia de Sant Andreu.

També hi ha la possibilitat d'ampliar el calendari amb noves sessions per aquelles entitats i associacions que sol·licitin.

Arxivat a: GENT GRAN   MANRESA   XERRADES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Súria oneja les banderes a mig pal en motiu del dol oficial per l'accident a la mina
L’Ajuntament de Callús s’oposa al projecte actual de la planta de biogàs de Sant Mateu de Bages
Es manté el risc d'incendi forestal els propers dies
L’Hospital Sant Joan de Déu estrena un nou accés a l’Àrea de Radiologia
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]