ERC Sant Vicenç de Castellet denuncia la falta de previsió del govern
ERC Sant Vicenç de Castellet denuncia la falta de previsió del govern de Junts i la falta de respecte a l’oposició i la ciutadania.
ERC Sant Vicenç de Castellet denuncia la falta de previsió del govern.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez  
16/02/2025 11:58
ERC SVC va mostrar el seu malestar per la convocatòria extraordinària urgent del ple de l’Ajuntament celebrat el 12 de febrer (els altres dos grups de l’oposició també van votar-hi en contra) perquè no estava ni motivada ni justificada, i no va participar en les votacions com a protesta. ERC considera que, encara que es complissin els terminis legals, es votaven temes d’interès, algun aturat de fa temps i pel qual s’havia preguntat, com els pisos a la caserna, que s’haurien d’haver explicat assegurant la transparència i els drets de l’oposició. Es va demanar que es tractessin en el ple ordinari que s’ha de celebrar el dia 26, d’aquí només 15 dies. Les convocatòries extraordinàries urgents són sense comissió informativa prèvia, entre altres, cosa que dificulta el coneixement i el pertinent debat de les qüestions.

Els temes a tractar van ser l’aprovació definitiva d’un projecte d’una reforma de la piscina, la modificació del pla estratègic de subvencions, actualitzant les quantitats que es donen a entitats, l’actualització del conveni entre l’Ajuntament i la Generalitat per tirar endavant pisos socials a l’antiga caserna i el canvi de la qualificació urbanística d’aquest terreny, tema que casualment va sortir a debat a l’anterior ple a petició d’ERC. Concretament, en una moció pel dret a l’habitatge que va ser rebutjada per Junts. El portaveu republicà, Jordi Palma, va demanar que es retiressin els punts per no estar motivada ni justificada la seva urgència i per no tractar-los com correspon manllevant els drets dels regidors a l’oposició.

Esquerra considera una falta de respecte cap a la ciutadania que democràticament va votar aquests representants a l’Ajuntament. No és la primera vegada que passa, així com que als plens ordinaris hi hagi nombrosos sobrevinguts, dels quals es rep la informació fins i tot només poques hores abans. Tot això demostra la falta de personal en algunes àrees del consistori, el menyspreu cap a l’oposició, la manca de voluntat d’acord, la falta de previsió i transparència, i la mala gestió del Govern de Junts. Esperem que no es repeteixi i es puguin treballar els plens assegurant els principis fonamentals del bon govern i la participació democràtica.

Arxivat a: ERC 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]