El Consell Comarcal del Bages dobla els número d’ajuts al lloguer per a joves, fins a 385
L’oficina local d’habitatge del Consell Comarcal ha publicat les dades referents als ajuts per al pagament del lloguer de l’any 2024. Durant l’any passat des del Consell Comarcal del Bages es van atorgar 385 ajuts econòmics a joves de menys de 36 anys per ajudar-los a pagar el lloguer de l’habitatge on viuen, el que suposa un increment de mes del doble de beneficiaris respecte el 2023. Els ajuts han comptat amb una partida pressupostària total de 610.966,66€.
El Consell Comarcal del Bages dobla els número d’ajuts al lloguer per a joves, fins a 385, i hi destina 611.000€.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
05/02/2025 15:08
També s’han destinat 271.351,27€ en 208 ajuts per al pagament de lloguer per a persones majors de 65 anys i un total de  995.623,56€ per ajudar a 746 persones entre 36 i 64 anys. En total, hi ha hagut 1081 ajuts i s’hi han destinat  1.849.184,17€. Els diferents ajuts i accions s’han finançat amb fons de l’Agència de l’habitatge de Catalunya, amb qui el Consell té un conveni d’encàrrec de gestió i col·laboració.

El conseller d’Atenció Ciutadana, Consum i Habitatge del Consell Comarcal del Bages, Salvador Busquets Gubianas, apunta la importància d’aquests ajuts ja que “l’habitatge és un dels principals problemes que tenim i cal ajudar aquells col·lectius que més difícil tenen l’accés a l’habitatge, com per exemple els i les joves”. En aquest sentit destaca que “durant el 2024 s’han atorgat el doble d’ajuts per a joves amb una partida pressupostària que també s’ha doblat precisament per poder donar resposta a les dificultats que pateix el jovent de la nostra comarca en aquesta matèria” i, malgrat el creixement del nombre d’ajuts, assegura que “cal que el Govern de la Generalitat garanteixi un accés assequible a un habitatge, i per fer-ho cal que estableixi els mecanismes necessaris per tal de crear unes condicions assumibles per a la gent”.

L’oficina local d’habitatge també ha destacat el programa de rehabilitació d’habitatges provinent de les Subvencions Next Generation UE que ha comptat amb una inversió total de 573.900,00€. Concretament s’han destinat 176.400€ al programa de rehabilitació a nivell d’edifici de tipologia residencial unifamiliar i plurifamiliar; 327.000€ al programa d’actuacions de millora de l’eficiència energètica en habitatges i 70.500€ al programa per a l’elaboració del llibre de l’edifici existent per a la rehabilitació i la redacció de projectes de rehabilitació. Finalment des del Consell destaquen que durant l’any 2024 s’han tramitat un total de 3.988 expedients: 1.698 d’àmbit social i 2.290 d’àmbit tècnic i s’han destinat 2.514.454,91€, un total de 100.000€ més respecte l’any anterior.

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]