L'Arxiu Municipal rep dos documents històrics restaurats
L'Arxiu Municipal de Súria ha rebut recentment dos documents històrics que han estat restaurats en el marc del Programa de Restauració de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. Es tracta d’un llibre de resolucions de l’Alcaldia entre els anys 1962-66 i d’una fotografia de l’Orfeó Surienc, datada de l’any 1916.
L'Arxiu Municipal rep dos documents històrics restaurats.

SÚRIA / Redacció/Sergi Vàzquez  
27/01/2025 11:58
El lliurament dels dos documents va anar a càrrec de la restauradora Montserrat Puchades i Chacón, del Taller Montart Restorer (Manresa). En l’acte de recepció, que va tenir lloc a la Casa de la Vila, hi van participar el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, l’arxiver itinerant Albert Rumbo i Marta Gabernet, de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació

La restauració del llibre de resolucions de l’Alcaldia ha consistit en el desmuntatge de les cobertes, separació de les guardes, neteja i consolidació, entre d’altres intervencions. La fotografia de l’Orfeó Surienc, un dels noms històrics del cant coral a la vila, també ha estat sotmesa a treballs de neteja, consolidació i reintegració cromàtica de zones malmeses, entre d’altres. L’Arxiu Municipal de Súria forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2005, i compta amb l’assistència d’un arxiver itinerant.

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa va viure també l'apagada general de tot el país
Manresa realitzarà campanyes d'inspecció de consum de caràcter sancionador
Texpol celebra el seu 75è aniversari posant en valor el seu equip humà
Programació de Cineclub de maig a juny del 2025
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]