Sant Fruitós de Bages aprova el pressupost municipal amb la construcció del segon pavelló
La implantació del nou servei de recollida d’escombraries i la dotació de més personal per la policia local, són els altres dos grans projectes pel 2025 en un pressupost que s'incrementa un 46,08% respecte al 2024, en gran mesura pel finançament extern per a la construcció del nou equipament esportiu.
El projecte del nou pavelló de Sant Fruitós de Bages.

ST. FRUITÓS / Redacció/ Sergi Vázquez  
21/12/2024 11:28
El ple de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha aprovat aquest dijous 19 de desembre el pressupost municipal per l'any 2025, amb els vots a favor de l'equip de govern i del regidor de Junts per Sant Fruitós i els vots en contra dels 2 regidors d’ERC i de la regidora de Som Sant Fruitós.

El govern municipal ha elaborat un pressupost amb criteris de control de la despesa, cercant l’eficiència en la prestació i gestió dels serveis, i alhora permetent executar les inversions previstes.

Els tres eixos principals del pressupost per l’exercici 2025
-La inversió per la construcció del nou gimnàs de l’Escola Pla del Puig, que donarà serveis complementaris al pavelló municipal. Per tal de dur a terme aquesta inversió està previst un finançament extern mitjançant un préstec a llarg termini, sense deixar la banda la cerca de finançament extern d’altres administracions.

-La implementació del nou sistema de recollida d’escombraries, el qual entrarà en funcionament l'any 2025 i que suposarà un important increment en el cost del servei.

-L’aposta per augmentar la seguretat ciutadana mitjançant la incorporació d’un policia més a la plantilla i de dos agents cívics, així com una administrativa, per poder mantenir oberta la comissaria al ciutadà tota la setmana, de dilluns a divendres de 8 a 18 h i els dissabtes al matí.


Les xifres
El pressupost ascendeix a 20.606.545 € el que suposa un increment del 46,08% respecte al de 2024, un augment de 6.499.893 €.

La despesa corrent augmenta un 6,43%, 668.349 € més que al 2024 degut principalment a l’augment de despesa financera (+324,48%) i a l’augment de les despeses de personal (+ 7,50%) i contenint les despeses corrents.

Pel que fa als ingressos, aquests augmenten un 7,34%, 807.860 € més que el 2024, principalment per l’augment d’un 33,97% de les taxes, 472.881 € més que el 2024.
El pressupost del 2025 preveu el manteniment de l’equilibri financer aconseguit el 2024 on les despeses corrents no superen els ingressos corrents permetent així que aquest equilibri no tensi l’estabilitat pressupostària.

El pressupost per a les inversions és de 9.014.711 €, el 43,75% del total de despeses.

Com a principals inversions proposades cal destacar la construcció del nou pavelló d’esports (3.600.000 €), la rotonda de Santa Anna (441.534 €), les obres al camí de Sant Benet (524.700 €), millores en l’enllumenat públic (700.533 €), la instal·lació i ampliació d’instal·lacions fotovoltaiques (695.849 €), la reforma de l’edifici de l’emissora municipal (149.000 €), millores en la climatització del pavelló i del Teatre (580.786 €) i actuacions en equipaments esportius (258.000 €), entre altres.

Arxivat a: SANT FRUITÓS   BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]