Oferta de cursos específica per a dones al CFP
El CFP ja té a punt l’oferta formativa per al primer trimestre del 2025, que inclou formació ocupacional, dual i contínua.
Oferta de cursos específica per a dones al CFP.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez  
08/12/2024 21:42
El Centre de Formació Pràctica de Manresa, referent en la formació dels professionals de la indústria del metall, ja té a punt la seva oferta de cursos per al primer trimestre del 2025, en la qual destaquen dos cursos pensats específicament per a dones que vulguin obrir-se camí en aquest sector. Es tracta del programa “Dones en moviment”, subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya i finançat amb els fons del  Pla Next Generation EU, dins del qual s’oferiran dues propostes formatives: una d’ofimàtica i competències digitals, de 80 hores, i una altra que a més d’això inclou formació en disseny mecànic, amb una durada de 160 hores.

A banda, el CFP ja té aprovada la nova edició del curs de formació dual en Mecanització per arrencament de ferritja, una formació en la qual el centre va ser pioner i que permet que persones joves aprenguin un ofici mentre treballen en una empresa i guanyen un sou, tal com antigament feien els aprenents. La proposta, que és una molt bona oportunitat per formar-se i agafar experiència laboral, compta amb el suport de diferents empreses del territori que acullen i formen els alumnes. Aquest sistema està impulsat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) amb l’objectiu de donar resposta a la manca de professionals del sector del metall i, a la vegada, oferir una sortida laboral atractiva i de futur a les persones joves del territori. La participació en aquest programa no té cap cost ni per als alumnes ni per les empreses, ja que el salari dels alumnes està subvencionat pel SOC.

L’oferta ocupacional gratuïta del CFP per al primer trimestre del 2025 es completa amb els Certificats de Professionalitat de Disseny de productes de fabricació mecànica, de Muntatge i posada en marxa de bens d’equip i maquinària industrial, i de Mecanització per arrencament de ferritja, tots ells adreçats a persones en situació d’atur de qualsevol edat i que compten amb xifres d’inserció laboral del 80%. També es farà un curs per a joves d’Operari auxiliar en productes de fabricació mecànica. En les properes setmanes el CFP acabarà de definir la programació de cursos de formació contínua per a professionals en actiu, que s’afegiran a tota aquesta oferta.

Arxivat a: CFP   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]