L'Ajuntament continua aquest dimecres els tractaments fitosanitaris
La nit del dimecres 27 a dijous 28 de novembre, de les 22 a les 05 h, es faran tractaments polvoritzats per combatre la processionària de pins i cedres. Aquest tractament completarà l’actuació que es va fer la nit del 15 al 16 de novembre.
L'Ajuntament continua aquest dimecres els tractaments fitosanitaris. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez  
26/11/2024 18:10
L’Ajuntament de Manresa informa que durant la nit d’aquest dimecres 27 a dijous 28 de novembre, de les 22 a les 05 h, es farà un tractament polvoritzat per combatre la processionària de pins i cendres situats a diferents àrees de la ciutat. Es tracta de la continuació dels treballs que es van fer la nit del 15 al 16 de novembre i que també va incloure els tractaments als xiprers del cementiri.

Un cop finalitzada aquesta segona tanda de treballs, s’haurà fet tractament a més de sis-cents arbres de la ciutat. Els tractaments es fan amb un equip atomitzador per arribar a qualsevol part de l'arbre. L’actuació es realitza en horari nocturn per evitar molèsties als veïns. 

Es delimitarà les zones a tractar per evitar l’accés de persones alienes al tractament. Per a més informació trucar al 010 (cost segons operadora) o al telèfon gratuït 93 878 23 01 o al WhatsApp municipal 644 069 801. Els treballs es faran als següents carrers i zones de la ciutat: 

- Font dels Capellans - àmbit zona poliesportiu
- Sant Pau - àmbit sota camp de futbol
- Verge de les Neus - talús entrada al barri
- C. Núria - talús i sota l'Escola Puigberenguer
- Turó del Puigberenguer - esplanada i talús sota el camp de futbol Pirenaica
- C. Verge de les Angusties - escales fins al turó del Puigberenguer
- Parc de la Font del Gat
- Parc infantil c. Rosselló - c. Font del Gat
- Escola del Xup
- Barri del Xup, diferents espais
- Parc de Puigterrà (àmbits accessibles)

Accions per combatre les plagues de l'arbrat

L'Ajuntament de Manresa realitza una gestió integrada de les plagues de l'arbrat. Cada any s’instal·len noves caixes-niu d'ocells insectívors, com ara de mallerengues, per tal d’afavorir la seva presència i la reducció d’aquesta plaga, i es realitza la retirada de les bosses-niu d’erugues amb mitjans manuals quan són visibles i accessibles.

En els espais verds propers a escoles i parcs infantils es realitzen tractaments amb endoteràpia, injectant l’insecticida en el mateix pi. Tanmateix, les condicions climàtiques han afavorit la proliferació de la plaga de processionària enguany, que ja s'ha observat present en els primers estadis larvaris en la majoria dels espais on hi ha pins, i per aquest motiu és necessari per a la salut dels arbres i de les persones complementar el seu control amb un tractament insecticida polvoritzat.

Arxivat a: TRACTAMENT FITOSANITARI   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



Manresa presenta la flota del Baik i obre la presubscripció del nou servei públic
Temps x Viure facilita la conciliació durant les festes de Nadal
Althaia incorpora un programa pioner d’intervenció assistida amb gossos
El nucli antic solsoní es converteix en un ampli circuit expositiu
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]