Aquesta modalitat delictiva, coneguda com a smishing, s’està convertint en una preocupació creixent. Els estafadors envien missatges als telèfons mòbils informant, per exemple, del bloqueig de targetes, moviments sospitosos al compte corrent o transferències no autoritzades. L’objectiu és crear alarma i enganyar les víctimes perquè facin clic en enllaços falsos que els porten a pàgines web que imiten les dels bancs, on se’ls demana que introdueixin les seves dades personals i bancàries.
Com podem detectar aquests missatges fraudulents?
Els Mossos d’Esquadra recomanen estar alerta i desconfiar de qualsevol missatge de procedència dubtosa. Aquí teniu alguns consells per identificar-los: Remitent desconegut: Els missatges provenen de números de telèfon que no tenim a la nostra agenda de contactes o que no podem identificar. Errors gramaticals i ortogràfics: Els missatges solen contenir errors gramaticals o ortogràfics, cosa que indica que no han estat redactats per professionals. URL sospitoses: Els enllaços que inclouen els missatges tenen un aspecte estrany, no es corresponen amb el nom de l’entitat bancària, estan escurçats o contenen caràcters estranys. Sensació d’urgència: Els missatges insten la víctima a actuar amb rapidesa, ja sigui fent un pagament o proporcionant informació confidencial, per generar una sensació de pànic i evitar que la víctima pensi amb claredat. Recorda: Les entitats bancàries mai sol·liciten informació confidencial per SMS. Si reps un missatge sospitós, no facis clic en cap enllaç ni proporcionis les teves dades. Contacta directament amb el teu banc per verificar la informació. |