L'Arxiu acollirà una xerrada sobre l'inici de la construcció de les Escoles Escasany
El 27 de setembre, a les vuit del vespre, l'Arxiu acollirà una xerrada sobre l'inici de la construcció de les Escoles Escasany.
L'Arxiu acollirà una xerrada sobre l'inici de la construcció de les Escoles Escasany.

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez   
17/09/2024 16:50
Enguany, Cardona dona inici al seguit d’actes commemoratius que volen celebrar el centenari de la construcció del nou edifici escolar patrocinat pels germans Ramon i Manuel Escasany Argelagós. L’escola, construïda entre 1924 i 1925, havia de mantenir les seves funcions com a centre d’ensenyament per espai d’una cinquantena d’anys, fins que al curs 1974-1975 van ser substituïdes per l’actual Escola Patrocini. Ara, i després d’una acurada rehabilitació duta a terme entre el 2010 i el 2012, l’escola costejada pels germans Escasany perviu i fa les funcions d’Escola Municipal de Música-MUSICANT.

Per això mateix, l’Arxiu Històric convida a participar de l’acte que se celebrarà el proper divendres dia 27 de setembre, a les 20:00 hores i a la planta noble del Casal de Graells, amb la voluntat de commemorar la col·locació de la primera pedra de les escoles Escasany (16 de setembre), així com de la visita efectuada a la vila per Ramon Escasany. L’acte tindrà el format de tertúlia i hi participaran el Sr. Daniel Escasany (besnét de Ramon) i la Sra. Sara Aragañaraz Escasany (besnéta de Manuel). L’objectiu del debat serà posar en valor la figura dels germans Ramon i Manuel Escasany i la seva projecció a l’Argentina de les dues primeres dècades del segle XX a través de la societat “Casa Escasany”.

L'Arxiu Històric de Cardona ha editat un documental sota el títol “Escasany, el sentit d’un cognom” que narra l’itinerari vital dels germans Ramon i Manuel Escasany fins a establir-se a Argentina i com els lligams emocionals amb la seva vila nadiua els van dur a exercir la filantropia amb la construcció d’un edifici escolar. Aquest documental de 10 minuts de durada serà emès durant tot aquest mes de setembre pel canal local de televisió. Ho podreu veure també a través de l’enllaç que s’adjunta amb aquesta notícia.

Igualment, el programa de Festa Major d’enguany inclou un text de vint pàgines amb un treball sobre aquesta mateixa commemoració sota el títol “Centenari de les escoles Escasany (2024-2025)” que incideix en les circumstàncies que envoltaren el projecte del nou edifici escolar i el seu ressò mediàtic a la societat catalana d’aquesta època. 

Arxivat a: CARDONA   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]