L'Ajuntament acull la Junta Local de Seguretat anual
L'alcalde planteja una comissaria mixta de Policia Local i Mossos.
L'Ajuntament acull la Junta Local de Seguretat anual. Foto: AJC

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez   
24/06/2024 20:01
Cardona va celebrar, la Junta Local de Seguretat presidida per l’alcalde, Ferran Estruch. Hi van assistir, a banda de regidors de la corporació i la delegació del Govern de la Catalunya Central, representants dels cossos d’emergència i seguretat que intervenen al municipi: Mossos d’Esquadra, Policia Local, Bombers, Agents Rurals, Protecció Civil Cardona, Guardia Civil, Creu Roja i ADF. En la trobada s’han compartit i exposat les dades de seguretat ciutadana al municipi, així com les relatives a les actuacions de prevenció i vigilància.

Els Mossos d’Esquadra van destacar l’augment dels fets delictius a Cardona durant el darrer any, degut principalment als darrers episodis succeïts aquest mes de maig. L’alcalde va manifestar la seva preocupació i sobretot la percepció d’inseguretat que s’ha generat. En aquest sentit, va demanar “més acció preventiva, més presència policial i més suport a la Policia Local i al consistori”

En aquest sentit, el govern local ha anunciat un paquet de mesures per reforçar el control i la vigilància a la vila. Les mesures passen per l’ampliació de la plantilla de la Policia Local, amb un nou agent al cos, la instal·lació de 3 noves càmeres de videovigilància al nucli històric i 2 al Polígon Industrial, que se sumen a les ja instal·lades i previstes al pla de mandat del govern municipal, on la seguretat ciutadana és un dels eixos principals.

Noves instal·lacions de la Policia Local, reforç de la presència de Mossos i suport a la Policia Local

L’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, ha reclamat, més enllà de “més presència de Mossos d’Esquadra” al municipi -tal i com ja va traslladar fa uns dies a la visita del conseller d’Interior a la vila-, la necessitat de treballar en una proposta estructural, que garanteixi una presència real i diària. Sobre la taula es va plantejar, com a solucions, dues propostes: que el nou espai de la Policia Local, que es vol ubicar a l’actual Oficina de Turisme, aculli també un espai pels Mossos d’Esquadra convertint-se en una oficina de proximitat mixta o que l’àrea bàsica dels Mossos a Solsona donin cobertura a Cardona. “Necessitem propostes estructurals i reals. Cardona no pot quedar al marge de les actuacions pel fet d’estar lluny de la comissaria central de Manresa”, va destacar l’alcalde, que va acordar amb Mossos un “reforç d’operatius i més presència durant aquest proper estiu”.

Arxivat a: CARDONA   BAGES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Fira de l'Ascensió omple d'activitats i parades al centre de Manresa
Manresa commemora el Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones
Pimec i l’Ajuntament de Manresa col·laboren per la transformació digital
Sant Fruitós de Bages impulsa un nou model de gestió pública
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]