Reconeixement als millors classificats a les proves Cangur de matemàtiques
El 18 de juny es va fer un reconeixement als millors classificats a les proves Cangur de matemàtiques, a la UPC Manresa. L'acte va comptar amb representants de la Societat Catalana de Matemàtiques i de la UPC Manresa.
Reconeixement als millors classificats a les proves Cangur de matemàtiques.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/06/2024 08:03
El passat 21 de març, 150 estudiants de batxillerat, d’alguns instituts de la Catalunya Central, van posar a prova els seus coneixements matemàtics en les proves Cangur, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), fetes a l‘escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

Aquestes proves, que es realitzen en l’àmbit mundial, es fan a la UPC Manresa des de l’any 2000 (amb una pausa durant la pandèmia), i sempre han comptat amb uns bons resultats. Aquests s’han conegut fa unes setmanes, tots els estudiants als que se’ls farà el reconeixement estan entre el 10% millors de Catalunya i aquest any, a més a més, hi ha força estudiants entre l’1% millors.

La UPC a Manresa ha tornar a fer un reconeixement als millors classificats amb una cerimònia d’entrega de premis als millors de cada curs (1r Batxillerat i 2n batxillerat). Per fer-ho ha convidat també als millors classificats de centres de la seva àrea d’influència que tradicionalment feien les proves a la UPC Manresa, però que des de la pandèmia les fan al mateix institut o centres més propers.

Entre els premiats hi havia estudiants de l’Institut Guillem de Berguedà, de Berga; l’Institut Pere Fontdevila, de Gironella; l’Institut Sant Ramon, de Cardona; l’Escola Arrels II i l’Institut Francesc Ribalta, de Solsona; l’Institut Mig-Món, de Súria; l’Institut Castellet, de Sant Vicenç de Castellet; l’Institut Llobregat, de Sallent; l’Institut Miquel Bosch i Jover, d’Artés; l’Institut d'Auró, de Santpedor; i dels instituts Lluís de Peguera, Pius Font i Quer, Cal Gravat, La Salle i Joviat, de Manresa.

La jornada, celebrada el 18 de juny, va comptar amb la presència de Laura Prat i Baiget, vocal de la junta de la SCM, que va tancar la cerimònia.

Per part de la UPC Manresa, Rosa Giralt, sotsdirectora de Comunicació i Estudiantat, va conduir l’acte i Pere Palà, director, va donar la benvinguda i el va presentar. Abans de l’entrega de premis, Josep Maria Rossell, responsable de les proves Cangur de matemàtiques a la UPC Manresa va fer la xerrada “Des d’un punt de vista matemàtic, existeixen els fantasmes? Oi, tant!”.

Arxivat a: UPC   MANRESA 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]