El Cicle d'estiu del Museu de Solsona dona la paraula a diverses veus de la figura de Picasso
Les conferències s'escauen els primers quatre dijous de l'estiu, la primera de les quals té lloc aquest dijous a les 20 h. El cicle és d'entrada lliure i no en cal inscripció prèvia.
El Cicle d'estiu del Museu de Solsona dona la paraula a diverses veus de la figura de Picasso.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
18/06/2024 12:15
El Museu Diocesà i Comarcal de Solsona dona la benvinguda a la temporada estival amb el cicle Picasso. Territori i arts i tradicions populars catalanes. Sense que es tracti d'una casualitat, enguany l'enfilall de ponències manlleva el nom de l'exposició temporal dedicada al geni malagueny, visitable fins al pròxim 15 de juliol. Programat al llarg de quatre sessions gratuïtes d'entre juny i juliol a les 20 h del vespre, el cicle versa sobre diferents qüestions, connexions i passatges vitals que permeten a l'espectador incorre en la vida de l'artista i aprofundir alhora en la pàtina històrica. En aquest aspecte, el Cicle d'estiu posa punt final a la programació associada a la mostra, precedida de dues activitats al carrer sobre cultura popular, la proposta educativa Geni al descobert i una taula rodona, a més a més de diverses visites comentades amb les places exhaurides. Encapçalada per Margarida Cortadella, responsable de la Biblioteca del Museu Picasso de Barcelona, la primera cita és aquest dijous al punt de les 20 h. Cortadella abordarà la literatura de canya i cordill en la correspondència entre Picasso i el seu representant, el poeta i periodista Jaume Sabartés. Aquesta relació epistolar d'allò més prolongada mostra la relació de confiança que van mantenir pintor i secretari.

El dijous 27 serà el torn de Miquel del Pozo, arquitecte i divulgador cultural. Col·laborador en diversos mitjans de ràdio i televisió, del Pozo examinarà el paper del pintor en la seu de Barcelona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), del qual en destaquen els frisos de la façana. El primer dijous de juliol faran tàndem el professor Jorge de Persia i el solsoní Albert Fontelles, músic i doctor en Art i Musicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El duet planteja un diàleg sobre Picasso i el patrimoni musical català que pren com a teló de fons els Quatre Gats i el Pavelló de la República de l'Exposició Internacional de París de 1937. Clou el cicle Eduard Vallès, cap de col·leccions del Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC). Expert en art català de finals del segle XIX i la primera meitat del segle XX, Vallès fa cap al Museu l'11 de juliol per tractar els deixos elitista i popular en la biografia de l'artista.

Des dels inicis les conferències d'estiu es vinculen a un projecte museístic de l'equipament. D'aquesta manera, sobretot si es tracta d'una mostra temporal, el cicle permet expandir-ne i diversificar-ne el contingut i, alhora, possibilitar-ne l'accés a partir d'altres propostes culturals. En aquest sentit, Pedret va ser el marc temàtic de l'edició del 2022, si bé la del 2023 va basar-se en el barroc. Organitzada i produïda pel Museu Diocesà i Comarcal de Solsona amb el préstec excepcional del Museu Picasso de Barcelona, Picasso. Territori i arts i tradicions populars catalanes entoma el darrer mes d'obertura al públic. Inaugurada el passat març, l'exposició posa en valor la mirada transversal de Picasso a l’art i a les tradicions populars de l'àmbit català. La particularitat rau en la interlocució entre l'obra de l'artista malagueny i les col·leccions d’art i d’etnografia del museu solsoní. 

Esdeveniment: Cicle d'estiu. Picasso
Territori i arts i tradicions populars catalanes Dates: 20 i 27 de juny i 04 i 11 de juliol Hora: 20 h Lloc: Museu de Solsona
Entrada: Gratuïta

Arxivat a: MUSEU DE SOLSONA   CICLE D'ESTIU 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]