Entra en funcionament la nova xarxa de calor de biomassa
Aquesta passada setmana ha entrat en funcionament la nova xarxa de calor amb biomassa que generarà l'aigua calenta i la calefacció del pavelló d'esports i l'escola Pla del Puig.
Entra en funcionament la nova xarxa de calor de biomassa. Foto: AJSFB

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez   
05/06/2024 14:56
Aquesta caldera funciona amb estella forestal, un recurs energètic vegetal que és sostenible i respectuós amb el medi ambient, i que a la vegada afavoreix a la gestió forestal i a la prevenció d'incendis en els nostres boscos. Econòmicament, també suposarà un important estalvi pel municipi, ja que els biocombustibles, com l'estella forestal, són molt més econòmics que els fòssils. Es calcula que l'estalvi econòmic que suposarà permetrà reduir com a mínim a la meitat les factures de consum energètic actuals.

La instal·lació s'ha ubicat al lateral est del pavelló, en un nou edifici on es troba la sala de calderes i la sitja d'emmagatzematge de l'estella, per una banda, i un segon àmbit format per una passarel·la des d'on es realitza la descàrrega. Les antigues calderes de gasoil i gas continuen operatives per ser utilitzades en cas d'emergència per avaries d'aquesta instal·lació. Les obres han tingut un cost de 490.000 € que han estat finançats gairebé al 100% amb una subvenció de la Diputació de Barcelona en el marc del Programa Renovables 2030.

Arxivat a: SANT FRUITÓS   BAGES  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



La Festa Major d’Artés inaugurarà el renovat espai exterior de Cal Sitges
Castellbell i el Vilar prepara una Festa Major amb més música i noves activitats familiars
Ofegament mortal d'un banyista a la piscina municipal de Jorba
El CN Manresa suma varies finals competint amb l'èlit de la natació estatal
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]