Una mirada a la bellesa dels ametllers i els cirerers florits a Catalunya
Cada any, a Catalunya, quan l'hivern comença a cedir pas a la primavera, podem gaudir d'un escenari màgic: la floració dels ametllers i cirerers.
Una mirada a la bellesa dels ametllers i els cirerers florits a Catalunya.

LES PROPOSTES D'OCI / Eva Remolina / AMIC  
04/05/2024 11:14
Aquest fenomen natural, ric en simbolisme i poesia, omple els paisatges catalans amb un mantell de flors blanques i rosades, anunci de temps més càlids i dies més lluminosos. Des dels valls de l'Alt Empordà fins als camps de la Terra Alta, els llocs on contemplar aquest espectacle floral són nombrosos i encisadors.

Un dels destins més emblemàtics per a gaudir de la floració dels ametllers és la comarca de la Segarra, a la província de Lleida. Aquí, en municipis com Cervera o Guissona, els camps es converteixen en un mar de flors blanques a principis de febrer, oferint un espectacle visual únic. A més, la combinació dels ametllers florits amb els antics casals i ermites que puntegen el paisatge proporciona una atmosfera de contes de fades que captura l'imaginari de tot aquell qui els visita.

Però la màgia no es limita només a la Segarra; altres regions de Catalunya ofereixen experiències igualment fascinants. La comarca del Baix Empordà, per exemple, amb els seus pobles medievals i vinyes, ofereix un teló de fons encantador per a la floració dels cirerers. Localitats com Pals o Peratallada esdevenen l'escenari perfecte per passejar entre carrerons empedrats flanquejats per murs de pedra i arbres carregats de flors rosa pàl·lids.

La Garrotxa, amb el seu paisatge volcànic, també ofereix un marc incomparable per a la contemplació d'aquest fenomen. En pobles com Santa Pau o Besalú, els cirerers s'alcen orgullosos entre les pedres antigues, creant una imatge d'una bellesa sobrenatural que no deixa indiferent cap visitant. A més, l'entorn natural de la zona permet combinar la visita als camps florits amb excursions per parcs naturals i rutes senderistes.

A mesura que avança la primavera, les valls de l'Alt Urgell es converteixen en un altre destí imprescindible per als amants de la natura i la fotografia. Pobles com Organyà o Coll de Nargó ofereixen panoràmiques impressionants dels ametllers florits que es despleguen als peus dels Pirineus, creant una fusió perfecta entre la delicadesa de les flors i la majestuositat de les muntanyes.

Per acabar, no podem oblidar-nos del parc natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, situat a la comarca del Vallès Occidental. Aquesta àrea protegida ofereix una oportunitat única per a la contemplació de la natura en el seu estat més pur, amb boscos de cirerers que esdevenen veritables catifes florides a la primavera. A més, les vistes panoràmiques des dels cims del parc ofereixen una perspectiva única de la grandesa del paisatge català.

Arxivat a: CIRERERS FLORITS 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]