Manresa celebrarà una jornada sobre la reintroducció de la natura als patis de les escoles
La jornada, que se celebrarà el 4 d’abril, s’inclou dins el programa “Patis pel clima” i té per objectiu activar la consciència col·lectiva per construir ciutats més eficients i saludables que ajudin a fer front al canvi climàtic. La jornada comptarà amb diverses accions formatives i divulgatives.
Pati de l'Escola Sant Ignasi de Manresa. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
29/03/2024 14:20
Manresa celebrarà el dijous 4 d’abril la “Jornada de renaturalització d’espais i entorns educatius”, una acció per conèixer els beneficis de transformar els patis de les escoles en espais verds, sobretot tenint en compte el context actual de canvi c limàtic. La jornada, emmarcada en el programa “Patis pel clima” es durà a terme en diversos espais de la ciutat i comptarà amb accions formatives i divulgatives. La jornada començarà a les 11.45 h amb una formació adreçada a l’alumnat de l’Escola Agrària de Manresa i a mestres de primària de la comarca del Bages. La sessió titulada “Dinamitzador/a d’espais educatius renaturalitzats” es realitzarà a Can Poc Oli a càrrec de Berta Castella Colominas, educadora ambiental de l’Escola Agrària Manresa, i de Maia del Tento, arquitecta del col·lectiu El globus vermell. A la tarda, les persones assistents a la jornada visitaran l’escola Sant Ignasi per conèixer de primera mà el projecte de transformació del seu pati.

A les 18.30, la sala d’actes de l’Institut Lluís de Peguera acollirà la sessió “Beneficis i reptes de la renaturalització d’espais i entorns educatius”, on experts en disseny, salut i medi ambient exposaran les seves mirades sobre la introducció de la natura als patis. La sessió comptarà amb l’assistència del regidor d’Acció Climàtica i Educació de l’Ajuntament de Manresa, Pol Huguet Estrada. Una hora més tard, s’iniciarà una taula rodona en la qual també intervindran Mamen Artero Borruel, arquitecta d’El globus vermell, Mònica Ubalde López, biòloga de l’Institut de Salut Global de Barcelona, representants de comunitats educatives de la ciutat i representants de l’Escola Agrària de Manresa. La jornada acabarà amb la inauguració de l&rsq uo;exposició “Renaturalització d’espais i entorns educatius. Eina de resiliència urbana” que quedarà exposada a l’Institut Lluís de Peguera fins al 14 d’abril. La jornada organitzada pel col·lectiu El Globus vermell, compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa i l’Escola Agrària de Manresa.

Arxivat a: MANRESA   PATIS DE LES ESCOLES 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):



L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
Manresa ha acollit la primera edició de l'Escola d'Hivern de la Xarxa d'Ateneus Cooperatius
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal |
Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]